Lidl, Edeka i Rewe w Niemczech promują szczepienia wśród swoich klientów

Detal/Hurt

Lidl, Edeka i Rewe w Niemczech promują szczepienia wśród swoich klientów

12 sierpnia 2021

W Niemczech w obawie przed kolejnym lockdownem sieci sklepów Lidl, Edeka i Rewe, chcą promować szczepienia na COVID-19 wśród swoich klientów, aby móc zapobiec następnym obostrzeniom pandemicznym.

Niemiecki Związek Handlu Detalicznego (HDE) doniósł, że w wybranych miejscach możliwe będzie zaszczepienie się na COVID-19, przedsięwzięcie  ma być prowadzone w porozumieniu z lokalnymi urzędami ds. zdrowia, odpowiednikami polskiego Sanepidu.

– Przedsiębiorstwa uczestniczące w kampanii codziennie mają kontakt z 40 milionami klientów i są reprezentowane w dziesiątkach tysięcy miejsc w całych Niemczech – podkreślił szef HDE, Stefan Genth. – Wykorzystamy ten ogromny zasięg i szeroką obecność, aby pomóc zwiększyć w Niemczech gotowość do szczepienia się.

Hasło kampanii to “Życie zamiast lockdownu. Zaszczep się” – można je znaleźć na sklepowych witrynach oraz na plakatach przy kasach. Akcja ma zachęcić do zaszczepienia się, dla klientów dostępne będą wielojęzyczne broszury informacyjne zawierające szczegółowe informacje.

Federalny minister zdrowia Jens Spahn poparł pomysł sieci handlowych. – Bardzo się cieszę, że handel angażuje się na rzecz możliwie wysokiej gotowości do szczepień i wspiera kraje związkowe oraz gminy w oferowaniu łatwo dostępnych szczepień – powiedział Spahn, cytowany przez niemiecki dziennik “Handelsblatt”. – Z uwagi na wariant Delta oraz zbliżającą się jesień i zimę, każde szczepienie się liczy – dodał.

Inicjatywę wesprą sieci z artykułami gospodarstwa domowego, sklepy z odzieżą oraz obuwiem, jak Breuninger, Deichmann, Ernsting’s Family, Galeria Karstadt Kaufhof, Intersport i KiK.

Źródło: Handelsblatt