Liczba sklepów w I półroczu br. Nowe dane Dun & Bradstreet

Aktualności

Liczba sklepów w I półroczu br. Nowe dane Dun & Bradstreet

W pierwszym półroczu przybyło m.in. piekarni i ciastkarni – wynika z najnowszych danych firmy Dun & Bradstreet dot. liczby sklepów.

W 2023 roku liczba sklepów (sklepy spożywcze i z przewagą żywności, sklepy owocowo-warzywne, sklepy mięsne, rybne, piekarnie i ciastkarnie, sklepy alkoholowe, tytoniowe, stacje paliwowe oraz drogerie) wyniosła 131 216. Pod koniec czerwca bieżącego roku funkcjonowało 130 560 placówek handlowych. Oznacza to spadek o 656. Rosnące koszty działalności takie jak ceny prądu, zwiększona kwota płacy minimalnej i inflacja to jedne z czynników uderzających w małe biznesy.

– Dane pokazują, że do łask wracają wyspecjalizowane sklepy owocowo-warzywne. Na razie jeszcze są na niewielkim minusie, jednak biorąc pod uwagę dane historyczne, w najbliższej przyszłości można się spodziewać, że to właśnie ten sektor najszybciej wróci na plus – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland.

W zestawieniu uwzględniono: sklepy spożywcze i z przewagą żywności, sklepy owocowo-warzywne, sklepy mięsne, rybne, piekarnie i ciastkarnie, sklepy alkoholowe, tytoniowe, stacje paliwowe oraz drogerie.

Informacje dot. liczby sklepów pochodzą z Dun & Bradstreet, która analizuje dane i zestawia ze wszystkich źródeł (m.in. Centrala Ewidencji i Działalności Gospodarczej, KRS).

O Dun and Bradstreet:

Dun & Bradstreet, wiodący i globalny dostawca danych i analiz pozwalających na podejmowanie lepszych decyzji biznesowych, co umożliwia firmom na całym świecie poprawę wyników. Wgląd w Data Cloud Dun & Bradstreet aktywizuje i dynamizuje rozwiązania, które pozwalają klientom na wzrost przychodów, obniżenie kosztów, ograniczenie ryzyka i rozszerzenie ich działalności. Od 1841 r. niezależnie od ich wielkości, firmy na całym świecie współpracują z Dun & Bradstreet, minimalizując ryzyko prowadzenia biznesu i odkrywając nowe możliwości rynkowe.

źródło: Dun & Bradstreet
oprac.: red.

Przeczytaj także: CPS GfK: Smart shopping to nawyk polskiego konsumenta