29 września przypada Światowy Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia. Z tej okazji Polska Sieć Handlowa Lewiatan, wspólnie z Grupą Eurocash, rozpoczyna kolejną odsłonę kampanii społeczno — edukacyjnej „Szanujemy, nie marnujemy”. Akcja dotyczy problemu marnowania żywności i jest skierowana do właścicieli sklepów detalicznych oraz ich klientów. Partnerem edukacyjnym kampanii została Akademia Umiejętności Eurocash, a partnerem społecznym Caritas Polska oraz Federacja Banków Żywności.
Każdego roku w Polsce wyrzuca się ok. 5 mln ton żywności. Najwięcej, bo aż 60%, marnujemy we własnych domach, co daje ok. 2,5- 3 tys. zł. straty rocznie. Problem jest ciągle aktualny, dlatego tak ważna jest edukacja konsumentów i budowanie świadomości w obszarze niemarnowania żywności.
Działania Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan będą wspierane przez sieci zrzeszone w ramach Grupy Eurocash. Partnerami kampanii są także Caritas Polska i Federacja Polskich Banków Żywności, z którymi Eurocash współpracuje od lat w zakresie przekazywania niesprzedanej żywności na cele pomocowe.
źródło: lewiatan.pl