Dla zdecydowanej większości Polaków (77 proc.) pochodzenie produktu stanowi ważne kryterium zakupowe. Co trzeci z badanych wybierając lokalne produkty sięga po warzywa, a co czwarty sięga po owoce – wynika z badania Agencji SW Research.
Polacy chcą kupować lokalnie – 47,5 proc. badanych uważa, że największym atutem zakupów w sklepach w najbliższym sąsiedztwie jest świeżość produktów. Polscy konsumenci coraz chętniej wybierają produkty ze swojej najbliższej okolicy, ponieważ są one dla nich synonimem świeżości i zdrowia.
Zdaniem konsumentów kupowanie produktów ze znanych i sprawdzonych źródeł pozytywnie wpływa nie tylko na zdrowie, ale również na polską gospodarkę. Taka postawa związana jest z rosnącym znaczeniem patriotyzmu konsumenckiego. Z badania Agencji SW Research wynika, że ponad 30 proc. Polaków docenia wpływ przedsiębiorców na życie lokalnych społeczności, ponieważ odpowiadają oni za tworzenie nowych miejsc pracy oraz rozwój polskiej gospodarki.
W obliczu pandemii nawyki zakupowe Polaków uległy zmianie – co piąty badany deklaruje, że częściej wybiera produkty nieszkodzące środowisku, kierując się przede wszystkim aspektami zdrowotnymi i ekologicznymi. Pochodzenie produktu stało się ważnym aspektem decyzji zakupowych Polaków.
— Widzimy zmiany w oczekiwaniach naszych Klientów i cieszymy się, że trend wybierania lokalnych produktów jest coraz silniejszy. W Lewiatanie już od ponad 25 lat wspieramy lokalność i lokalnych producentów, którzy dbają o jakość produktów znajdujących się w naszej ofercie. Cieszę się, że Klienci to doceniają i coraz chętniej sięgają po sezonowe produkty z ich najbliższej okolicy. Dzięki współpracy z naszymi wieloletnimi dostawcami i producentami możemy oferować naszym Klientom szeroką ofertę artykułów pochodzących od ponad 10.000 polskich producentów – mówi Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A.
„Wybieram lokalne“, to ogólnopolska kampania, z którą PSH Lewiatan wystartowała na początku sierpnia. Jej celem jest pokazanie, dlaczego warto wspierać lokalność i wybierać produkty, które pochodzą od polskich producentów i rolników. Ważnym elementem ich działań jest podkreślenie znaczenia „małych ojczyzn” i roli patriotyzmu konsumenckiego. W ramach kampanii Sieć zoorganizowała cykl wydarzeń, m.in. I Festiwal Produktów Lokalnych, konkursy, materiały informacyjne i edukacyjne oraz wsparcie lokalnych inicjatyw. W działania włączyli się franczyzobiorcy, dostawcy oraz producenci sieci. W ramach kampanii zmianie poddany został sposób oznakowania lokalnych produktów dostępnych w sklepach Lewiatana.