Lekkie Ż w czterech nowych odsłonach – przełomowe innowacje od marki Żywiec

Nowości

Lekkie Ż w czterech nowych odsłonach – przełomowe innowacje od marki Żywiec

05 kwietnia 2022

Marka Żywiec od zawsze wyznacza trendy, kształtując polski rynek piwa. Ubiegłoroczna nowość – piwo Żywiec Jasne Lekkie, wychodzące naprzeciw oczekiwaniom szczególnie młodszych dorosłych konsumentów, okazała się dużym sukcesem. W tym sezonie Żywiec po raz kolejny zaskakuje, rozwijając ofertę Lekkich Ż z subtelną owocową nutą. Na sklepowych półkach pojawiają się: Żywiec Lekki Oranż 4,5%, Żywiec Lekki Limonż 4,5% i bezalkoholowy Żywiec Lekki Limonż 0,0% oraz dystrybuowany w sieci Żabka – Żywiec Lekki Grejpfruż 4,5%.

Wprowadzone w ubiegłym roku piwo Żywiec Jasne Lekkie stanowiło odpowiedź na rynkowe zapotrzebowanie na sesyjne lagery. Produkt okazał się dużym sukcesem, zajmując pierwsze miejsce wśród wszystkich innowacji w kategoriach: sprzedaż wolumenowa, udziały wolumenowe oraz rotacja w całej Polsce, także w dyskontach[1]. Nowy Żywiec został również wyróżniony w konkursie „Najlepszy Produkt 2022 – Wybór Konsumentów”, zwyciężając w kategorii Piwa i piwa specjalne.

Teraz, rozszerzając portfolio sesyjnych lagerów, Żywiec wprowadza na rynek Lekkie Ż w wersji z delikatną cytrusową nutą. Jest to wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów poszukujących lekkiego piwa bez dodatku cukru o subtelnym owocowym smaku[2]. Nowe Lekkie Ż to orzeźwiające lagery z cytrusową nutą limonki, pomarańczy i grejpfruta.  Piwa filtrowane są na zimno i warzone bez dodatku cukru. W ofercie dostępne są: Żywiec Jasny Lekki Oranż 4,5%, Żywiec Jasny Lekki Limonż 4,5% i bezalkoholowy Żywiec Jasny Lekki Limonż 0,0% oraz dystrybuowany w sieci Żabka – Żywiec Jasny Lekki Grejpfruż 4,5%.

– W Żywcu od zawsze stawiamy na innowacyjność, odpowiadając na pojawiające się potrzeby konsumentów, dzięki czemu wciąż kształtujemy rynek piwa w Polsce – mówi Natalia Myśliwska, Senior Brand Manager marki. – Nowości od Żywca są unikalną propozycją lekkiego lagera wzbogaconego o subtelnie cytrusowe smaki, co wyróżnia je spośród obecnych na rynku piw, stanowiąc unikalną propozycję pomiędzy segmentem lagerów oraz piw smakowych.  W ten sposób wchodzimy na zupełnie nowe piwne terytorium w Polsce, po raz kolejny tworząc innowacyjną kategorię. Najnowsza oferta skierowana jest głównie do młodych dorosłych konsumentów, szukających w produktach naturalności i autentyczności oraz mniejszej zawartości cukru, a wszystko to podane jest w oryginalnym opakowaniu – dodaje Myśliwska.

Nowe portfolio lekkiego Żywca sprzedawane będzie w transparentnej butelce 400 ml, podkreślającej lekkość i orzeźwiające właściwości produktu. Produkt będzie dostępny we wszystkich kanałach sprzedaży, w tym w HoReCa.

Nowy Żywiec Jasne Lekkie otrzyma szeroko zakrojone wsparcie marketingowe. Naming, design i identyfikacja wizualna zostały przygotowane przez agencję brandingową TOUCHIDEAS. Za kreację oraz komunikację ATL odpowiada 2012 Agency, a za działania digital i w mediach społecznościowych – agencja Feeders. Kampanie dla Żywca planuje i kupuje dom mediowy Starcom. Działania PR prowadzi agencja HOPE.

[1] Dane Grupy Żywiec SA za NielsenIQ

[2] Źródło Kantar BGS 2021