Kwas chlebowy dynamicznie rozwijającą się kategorią

Aktualności

Kwas chlebowy dynamicznie rozwijającą się kategorią

14 listopada 2014

Polacy coraz częściej sięgają po Razowy Kwas Chlebowy – zdrową alternatywę dla słodzonych i przepełnionych sztucznymi dodatkami napojów gazowanych – wynika z raportu sprzedaży przeprowadzonego przez Nielsena dla firmy Van Pur.

Kategoria kwasu chlebowego rozwija się dynamicznie – na przestrzeni lat 2012-2014 odnotowano znaczny wzrost sprzedaży tej kategorii, zarówno w ujęciu wolumenowym, wartościowym jak i ilościowym. Rynek kwasu chlebowego jest bardzo skoncentrowany – skupia się wokół 5 głównych producentów. Wśród nich niekwestionowanym liderem jest firma Van Pur odpowiadająca za 67,8% wartości sprzedaży wielkościowej w tej kategorii w okresie czerwiec-lipiec 2014[1].

– Od kilku lat jesteśmy świadkami rozwoju pozytywnego trendu w odżywianiu Polaków – zaczynamy jeść coraz zdrowiej, dostrzegając związek między tym co jemy, a jak się czujemy i wyglądamy. Zwiększa się świadomość tego jakie produkty powinno się wybierać – potwierdzają to rosnące wyniki sprzedaży Razowego Kwasu Chlebowego będącego naturalną alternatywą dla słodkich napojów gazowanych pełnych chemicznych dodatków – mówi Anna Glina, Brand Manager marki Razowy Kwas Chlebowy.

Polacy najchętniej sięgają po kwas chlebowy w plastikowych opakowaniach, decydując się najczęściej na wybór butelek o pojemności 1,5 l[2]. Trend ten został zapoczątkowany przez markę Van Pur, która jako pierwsza zainicjowała sprzedaż produktu o tej pojemności. Napój najczęściej trafia do koszyków klientów średnich sklepów spożywczych, na drugim miejscu uplasowały się supermarkety[3].

Razowy Kwas Chlebowy w wiekszości rejonów kraju przez długi czas był napojem zapomnianym i niedocenianym. Dużą popularnością cieszył się on zawsze na Podlasiu, stanowiąc element codziennego jadłospisu. Tendencja ta uległa całkowitemu odwróceniu dzięki firmie Van Pur, która przeprowadziła pierwszą ogólnopolską kampanię Razowego Kwasu Chlebowego.

– Wyniki sprzedaży cieszą nas tym bardziej, ponieważ to działania marki Van Pur w głównej mierze przyczyniły się do wzrostu znaczenia tej kategorii. Zapomniany tradycyjny napój powrócił na polskie stoły w wielkim stylu – podsumowuje Anna Glina.

 

 

[1] Van Pur za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wielkościowa w litrach w okresie czerwiec-lipiec 2014 w kategorii Kwas Chlebowy

[2] Producent Van Pur za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wielkościowa w litrach w okresie VI/VII 2013-VI/VII 2014 w kategorii Kwas Chlebowy, Segmentacja wg wielkości opakowania

[3] Van Pur za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska w podziale na kanały sprzedaży, sprzedaż wielkościowa w litrach w okresie VI/VII 2013-VI/VII 2014 w kategorii Kwas Chlebowy