Średnia wartość koszyka zakupowego w sierpniu wzrosła o 30 zł rdr, tj. 13% – wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency. Drożeją produkty ze wszystkich przeanalizowanych kategorii.
Badanie objęło 13 sieci. Z zebranych danych dowiadujemy się, że średnia cena koszyka zakupowego w sierpniu br. wyniosła 254,44 zł. To o 5,41 zł (2,17%) więcej w porównaniu do lipca br. We wszystkich analizowanych sieciach ceny w sierpniu br. były wyższe niż w lipcu.
Najbardziej podrożały produkty z kategorii: artykuły tłuszczowe (72%), piwo i używki (24%), nabiał (20%) oraz produkty sypkie (17%).
“Największe podwyżki odnotowano w sieci Makro Cash & Carry (3,90%). W ujęciu rocznym wzrost cen zaobserwowano we wszystkich 10 analizowanych sieciach. Były to min.: kanał e-grocery (17,33%), Makro Cash & Carry (16,94%) czy Carrefour (14,11%). Największy wzrost cen koszyka odnotowano w sieci E.Leclerc, w którym średnia cena koszyka w sierpniu 2022 r. była wyższa aż o 42,97 zł niż przed rokiem, tj. o 20,23%.” – wskazano w raporcie.
Z badania wynika, że najtaniej jest w Auchan. W sklepach tej sieci średni koszt koszyka zakupowego wyniósł 220 zł. To o 7,92 zł drożej niż w lipcu br., kiedy to Auchan także przypadło pierwsze miejsce wśród najtańszych. Różnice w średniej cenie koszyka między pierwszym a drugim i trzecim sklepem w rankingu to 15,92 zł (Lidl) i 22,77 zł (Kaufland).
W sierpniu 2022 roku najdroższy okazał się kanał e-grocery. Analizowany zestaw produktów kosztował tutaj 297,62 zł, czyli o 35% więcej niż w sieci Auchan.
źródło: ASM Sales Force Agency