Lato 2018 zapowiada się jako dobry rok do sprzedaży kosmetyków, niezbędnych podczas pobytu na słońcu, gdyż aż 55% Polaków deklaruje, że chce spędzić tegoroczny urlop na opalaniu. Tak przynajmniej wynika z badania KAYAK
Ankieta została przeprowadzona przez Radius Communication na zlecenie KAYAK wśród 26216 osób z 26 krajów na świecie. Gromadzenie danych odbyło się między 9 i 17 stycznia 2018 roku poprzez e-ankietę na panelu badawczym Cint. Dane dla Polski powstały w oparciu o odpowiedzi reprezentatywnej grupy ponad 1000 dorosłych Polaków.
Ponad połowa ankietowanych Polaków deklaruje, że tegoroczny urlop spędzi na plażowaniu. To ważny sygnał dla producentów, dystrybutorów oraz sprzedawców detalicznych. O ile dopisze również pogoda, to warto w lecie postawić na odpowiednio dopasowaną ofertę produktów przed i po opalaniu, a także produktów z filtrami. Wiele osób chce bowiem też spędzić bardziej aktywnie letni czas, ale aktywności te przewidują również czas spędzany na świeżym powietrzu, więc potrzebować będą też środków chroniących skórę czy włosy przed nadmiernych nasłonecznieniem.
KAYAK.pl zapytał Polaków, jak planują spędzić wakacje i jakie aktywności najchętniej wybierają podczas urlopu. Ponad połowa ankietowanych Polaków deklaruje, że tegoroczny urlop spędzi na plażowaniu. Popularne są też city breaki oraz wakacje w domkach letniskowych w kraju. 6% respondentów w ogóle nie planuje wyjeżdżać na wakacje w tym roku.
W ankiecie przeprowadzonej przez wyszukiwarkę turystyczną KAYAK.pl Polacy wskazali, że to właśnie plażowanie jest ich ulubionym sposobem na wakacyjny odpoczynek. Znacznie popularniejszym niż na przykład uprawianie sportów. Jak pokazuje ankieta, Polacy nie poszukują również adrenaliny, a ekstremalne rozrywki – jak skok ze spadochronu czy spływ – są wśród nich raczej mało popularne.
Według wyników ankiety KAYAK.pl aż 55% Polaków planuje wyjazd na plażę, aby korzystać z letniego urlopu. To najczęściej wybierany sposób na wakacje. Popularne są także zwiedzanie miast, czyli tzw. city breaki (44%) oraz pobyt w domkach letniskowych w Polsce (32%). W pierwszej piątce najchętniej wybieranych sposobów na spędzenie lata znalazły się również aktywności sportowe: chodzenie po górach (27%) i wycieczki rowerowe (23%). Dwa ostatnie są jednak znacznie popularniejsze wśród mężczyzn, którzy wybierali je o blisko 10% częściej w obu przypadkach.
Można się zatem spodziewać, że środki do opalania najlepiej będą się właśnie sprzedawać w rejonach nadmorskich oraz w okolicy jezior. W górach i na terenach, atrakcyjnych dla amatorów turystyki rowerowej warto zadbać o ofertę kosmetyków ochronnych z filtrami. Tam warto też zwrócić uwagę na ofertę takich produktów, dedykowanych mężczyznom.
Fot.:Pixabay