Kosmetyki i perfumy na Dzień Matki

Detal/Hurt

Kosmetyki i perfumy na Dzień Matki

23 maja 2018

  • #Dzień Matki
  • #rynek kosmetyków

Według badania, przeprowadzonego na zlecenie Grupy Okazje wśród prezentów, które ankietowani najczęściej wybierali z okazji Dnia Matki przeważają drobne upominki. Oprócz kwiatów i słodyczy to właśnie kosmetyki i perfumy najczęściej trafiają do koszyków z przeznaczeniem na prezenty. Ponad 40 % respondentów badania deklarowało zakup kosmetyków (25%) oraz perfum (17%) z tej okazji.

Najwięcej, bo aż 44% badanych, zamierzało kupić kwiaty. Z kolei 30% odpowiedziało, że ich wybór z pewnością padnie na słodycze. Respondenci myśląc o podarunku z okazji Dnia Matki, biorą bowiem pod uwagę również kosmetyki (25%) oraz perfumy (17%). Do zdecydowanie najmniej popularnych upominków należą z kolei akcesoria kuchenne (9%), biżuteria (9%), książki (4%) oraz ubrania (4%). Mamy bardzo rzadko otrzymują także bilety do kina czy teatru (2%).

Eksperci zapytali respondentów również o to, jaki budżet zamierzali przeznaczyć na prezent dla mamy. Zdecydowana większość (40%) chciało wydać nie więcej niż 50 zł. Z kolei 22% zamierzało przeznaczyć na ten cel kwotę do 100 zł. Najmniej na upominek dla mamy, czyli nie więcej niż 20 zł, planowało wydać 11% badanych. Najwięcej, bo powyżej 500 zł, na prezent z okazji Dnia Matki zamierzało przeznaczyć 5% ankietowanych.

Badanie ilościowe zostało zrealizowane techniką CAWI – przeprowadzone wśród członków społeczności badawczej Zymetrii. Realizacja badania: 15.04.2016 – 17.04.2016 r.

Fot.: Shutterstock