Polscy konsumenci podejmując decyzję o zakupach markowych produktów kierują się ceną. Konsumenci są więc pragmatyczni i rozważni – tak wynika z jesiennych badań przeprowadzonych przez FMCG Brands We Shop by Blix & Kantar, przeprowadzonego wśród ponad 4 tys. Polaków w wieku 18-65 lat.
Znacząco powiększyła się również grupa konsumentów, u których to przymus decyduje o zakupie. To konsumenci, którzy do niezbędnego minimum redukują listę zakupów. Coraz więcej jest też konsumentów, którzy czyhają na promocje. Poszerza się też grono tych, którzy stawiają na ekologię. W ich koszykach znajdziemy wyłącznie tego typu asortyment. Co zaskakujące spada liczba konsumentów, dla których to influencerzy byli opiniotwórczy.
Na szczególną uwagę zasługują dwie skrajnie różne grupy konsumentów. Pierwsza nich to tzw. zakupowi entuzjaści, którzy przy zakupach nie kierują się ceną. Choć w porównaniu do wiosennych badań ta grupa nieco zmalała, ale nadal mocno się trzyma. Druga godna uwagi, która w porównaniu do wiosennej edycji badań wzrosła o 2.2 p.p. Obie te grupy stanowią aż 16% wśród ogólnej grupy konsumentów.
źródło: informacja prasowa