Konsumenci po pandemii stawiają na smart shopping

Gospodarka

Konsumenci po pandemii stawiają na smart shopping

Konsumenci z całego świata coraz częściej decydują się na smart shopping. Jak wynika z ostatnich badań przeprowadzonych przez agencje sieci IRIS oraz Polską Agencje Badawczą ARC Rynek i Opinia – 64% mieszkańców z 21 krajów z całego świata przyznaje, że planuje zakupy spożywcze i sporządza listę.

Badania dotyczące zwyczajów jedzeniowych potwierdzają, że pandemia znacznie wpłynęła na nawyki żywieniowe konsumentów. Wynika z nich, że aż 31% badanych osób w czasie koronawirusa zaczęło wybierać tańsze produkty. 37% osób planuje zakupy na cały tydzień.

Wśród badanych krajów, należących do Unii Europejskiej, Polska znalazła się na drugim miejscu (65%) pośród tych, którzy planują zakupy. Przed nami uplasowali się Hiszpanie (75%).

Rzadziej, niż sporządzanie listy zakupów, planujemy posiłki. Średnia ze wszystkich badanych krajów wynosi 37%. Najczęściej listę posiłków sporządza się w Panamie – 62%, a najniższy odsetek wykazują Japończycy (14%). Polska (31%) znalazła się poniżej średniej.

źródło: informacja prasowa