Z ankiety opracowanej na początku roku przez grupę UCE RESEARCH i platformę ePsycholodzy.pl wynika, że sytuacja makroekonomiczna w naszym kraju ma duży wpływ na poziom lęków i obaw konsumentów. W badaniu udział wzięło ponad tysiąc osób w wieku od 18 do 20 lat. Respondentów poproszono o wskazanie z listy sytuacji, których wystąpienia w ciągu trzech najbliższych miesięcy najbardziej się obawiają.
Przeszło 50% ankietowanych boi się rosnącej inflacji i dalszej utraty wartości pieniądza, a prawie 34% czuje strach przed kolejnymi podwyżkami cen żywności i innych produktów w sklepach. Podobna grupa respondentów obawia się również wzrostu kosztów energii elektrycznej i ogrzewania. Natomiast najmniej wskazań z listy obejmującej ponad 30 obaw i lęków ma spadek cen nieruchomości.
Tylko 2,1% badanych zapewniło, że niczego się nie boi, a 3,3% uczestników sondażu nie potrafiło sprecyzować swoich obaw.
Źródło: MondayNews Polska