Ponad 660 zgłoszeń spłynęło na konkurs Design by Śliwka Nałęczowska skierowany do pasjonatów mody i designu. Jury pod przewodnictwem Lidii Kality po burzliwych dyskusjach wyłoniło 10 laureatów, którzy odebrali nagrody podczas uroczystej gali połączonej z wernisażem prac 14 czerwca br. w warszawskim studio Skandal.
Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska, zorganizowany przez polską markę pralin z portfolio spółki Colian, trwał od 1 marca do 30 kwietnia br. Przez cały czas cieszył się ogromnym zainteresowaniem projektantów, grafików, pasjonatów mody, wzornictwa i designu, zarówno profesjonalistów, jak i amatorów. Zadaniem uczestników było opracowanie spójnych graficznie projektów nadruku na kubek, płócienną torbę i apaszkę, inspirowanych projektem opakowania Śliwki Nałęczowskiej 350 g. Spośród blisko tysiąca nadesłanych zgłoszeń, 661 projektów spełniało wszystkie kryteria formalne i zostało poddanych ocenie jury.
Liczba nadesłanych prac mile zaskoczyła jurorów – Lidię Kalitę, projektantkę mody i przewodniczącą jury; Agnieszkę Stopyrę, cenioną ilustratorkę i graficzkę; Sonię Bohosiewicz, aktorkę, piosenkarkę i miłośniczkę designu oraz Paulinę Sykut-Jeżynę, dziennikarkę i pasjonatkę dobrego stylu. W ocenie Lidii Kality projekty nie tylko spełniały wymogi formalne, ale przede wszystkim zachwycały kreatywną interpretacją tematu, wysokim poziomem artystycznym i warsztatowym.
Laureatem nagrody głównej została Katarzyna Brągiel. Zwycięzca pierwszego miejsca otrzymał nagrody w wysokości 10 tys. złotych i zestaw pralin. Laureaci drugiego i trzeciego miejsca odebrali nagrody finansowe (odpowiednio 7 tys. i 5 tys. złotych) oraz słodycze, a autorzy prac, które uplasowały się na pozycjach od czwartej do dziesiątej otrzymali zapasy Śliwki Nałęczowskiej.
– Konkurs okazał się wielkim sukcesem naszej marki, która udowadnia tym samym, że potrafi odnaleźć się w świecie mody i designu oraz dostarczyć inspiracji. Najlepsze projekty zostaną wykorzystane do stworzenia kolekcji gadżetów Śliwki Nałęczowskiej, które będą wykorzystywane w planowanych aktywacjach i działaniach promocyjnych, zaplanowanych dla nowej odsłony Śliwki Nałęczowskiej – stwierdziła Bożena Piotrowska, Marketing Project Manager w Colian.
Wręczeniu nagród towarzyszyła prezentacja nagrodzonych prac i nowej odsłony Śliwki Nałęczowskiej. Praliny od września będzie można nabyć w odświeżonych opakowaniach. Będą one dostępne w prezentowych bombonierkach, kartonikach, torebkach oraz na wagę.