12 lutego o godz. 11 w pawilonie 11 Międzynarodowych Targów Poznańskich w Poznaniu Grupa MAR-OL spotkała się z producentami i dostawcami. W spotkaniu wzięli również udział członkowie Rady Nadzorczej Grupy MAR-OL, członkowie Rady Konsultacyjnej Chaty Polskiej, przedstawiciele Uniwersytetu Ekonomicznego, franczyzobiorcy, przedstawiciele mediów, pracownicy i właściciele Grupy MAR-OL oraz właściciele i założyciele Grupy Ewa i Robert Siemińscy. Konferencję poprowadził Piotr Bałtroczyk.
Tematem przewodnim była wspólna strategia asortymentowa dla części detalicznej i dystrybucyjnej Grupy.
Pierwszym prelegentem Konferencji był Robert Siemiński, który wskazał kluczowe tendencje rynkowe występujące w ostatnich kilkunastu miesiącach w handlu. Założenia oraz propozycje dalszej współpracy w zakresie polityki asortymentowej przedstawił Dyrektor Handlowy Grupy MAR-OL Hubert Wichowski. W ramach sprawności operacyjnej określono cele na 2015 rok dla działu sprzedaży, a także dotyczące poziomu service level. Podczas konferencji przedstawiono strategię Chaty Polskiej „Blisko. Lokalnie. Naturalnie” oraz akcję wpisującą się w działania, polegającą na wspieraniu lokalnych inicjatyw. Inicjatywy te mają na celu wspierać lokalne organizacje sportowe, naukowe oraz artystyczne działające na rzecz dzieci i młodzieży. Podczas konferencji zaproponowano inicjatywę wspólną dla Grupy MAR-OL i Producentów, polegającą na ufundowaniu stypendiów dla najzdolniejszych Studentów IV i V roku Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pierwsze cegiełki od trzech spółek Grupy zostały przekazane na ręce Prorektora ds. Strategii i Rozwoju dr hab. Cezarego Kochalskiego, prof. nadzw. UEP.
Cele strategiczne na 2015 dla Grupy MAR-OL przedstawił Prezes Grupy MAR-OL i Dyrektor Generalny Chaty Polskiej Sylwester Maćkowiak. Oprócz wspólnej polityki asortymentowej, która była głównym tematem konferencji, drugim najważniejszym celem dla Grupy jest jej rozwój. W minionym roku do sieci Chata Polska przyłączono 40 nowych sklepów; tym samym ich ilość na koniec 2014 wyniosła 205. W 2014 roku Grupa MAR-OL przyłączyła również magazyn SN Trade w Bydgoszczy, znacznie powiększyła powierzchnię magazynową w Warszawie oraz rozpoczęła rozbudowę Magazynu Centralnego Grupy, którego otwarcie zaplanowane zostało na trzeci kwartał 2015 roku.
Podczas konferencji Grupa w sposób szczególny podziękowała za współpracę kilku Producentom. Za najszersze korzystanie z narzędzi promocyjnych Grupy MAR-OL podziękowano firmie Delecta S.A.; za konsekwentne wspieranie strategii promującej tradycję i regionalność podziękowano Spółdzielni Mleczarskiej Gostyń; za partnerską współpracę sił sprzedaży w sklepach franczyzowych podziękowano Kompanii Piwowarskiej S.A.; za najdłuższą współpracę z Grupą MAR-OL podziękowano firmie ZT Kruszwica; za skuteczną implementację współpracy we wszystkich oddziałach nabiałowych spółki Marol podziękowano Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol; za największy wzrost wartościowy w Grupie MAR-OL w 2014 podziękowano firmie Nestle Polska S.A.; a na koniec podziękowania otrzymała firma Unilever Polska S.A. za wieloletni program wsparcia sprzedaży Przedstawicieli Handlowych spółki MAR-OL.
Po udanej części konferencyjnej Gości zaproszono na koncert grupy Audiodfeels z Poznania.