Komentarz firmy Koral na temat sprzedaży lodów Ekipa

Detal/Hurt

Komentarz firmy Koral na temat sprzedaży lodów Ekipa

27 kwietnia 2021

Od paru tygodni w Polsce trwa prawdziwy szał na punkcie lodów Ekipa – produkowanych przez firmę Koral we współpracy z najpopularniejszymi polskimi YouTuberami z Ekipy Friza. Ogromny popyt i niewystarczająca podaż doprowadziły do podnoszenia cen tych lodów przez sprzedawców, bądź takich nietypowych zagrywek, jak możliwość zakupu lodów Ekipa jedynie w zestawie z innymi produktami (np. innymi lodami). Niekiedy bardzo wysokie ceny tych lodów spowodowały oficjalną wypowiedź firmy Koral, która zapewnia, że nie ma nic wspólnego z zawyżaniem cen i deklaruje zwiększenie dziennej produkcji lodów.

Poniżej prezentujemy oficjalny komentarz Mariusza Jurka, Dyrektora Generalnego PPL Koral:

W związku z dochodzącymi nas informacjami rynkowymi w sprawie rozpiętości cen oraz różnego rodzaju akcji sprzedażowych dotyczących lodów „ekipa”, chciałbym jednoznacznie oraz oficjalnie zakomunikować, że firma Koral od samego początku wprowadzenia tego produktu na rynek (początek marca br.) jasno określiła tzw. sugerowaną cenę sprzedaży na poziomie 2,00 zł za sztukę za wersję 50 ml oraz 2,80 zł za sztukę za ostatnio wprowadzony, nowy wariant XL o powiększonej pojemności 65 ml. Wszelkie ceny jakie konsument spotyka w punktach sprzedaży są niezależnie i autonomicznie ustalane przez ich właścicieli czy też kierownictwo, a sama firma Koral nie ma na ten fakt już żadnego wpływu.

Faktem jest, że spektakularny sukces lodów „ekipa” przerósł nasze najśmielsze oczekiwania i póki co występuje wszechobecny deficyt tego produktu na rynku. Prowokuje to przeróżne zachowania w łańcuchu handlowym, nie zawsze mile widziane przez konsumentów. Dlatego aktualnie, najważniejszą kwestią jest dla nas maksymalne sprostanie temu popytowi co usilnie czynimy uruchamiając m.in. dodatkowe linie produkcyjne oraz aktywując kolejne kanały dystrybucji w całej Polsce.

Pragnę zapewnić, że lody „ekipa (50ml)” oraz „ekipa XL (65ml)” są przez nas non-stop produkowane oraz sprzedawane, a dzięki wydatnie zwiększonym mocom produkcyjnym oraz poszerzeniu sieci dystrybucji będą one dużo bardziej osiągalne dla każdego konsumenta w różnego formatu punktach handlowych.

W tym miejscu chcę również bardzo mocno podkreślić, że ze strony firmy Koral absolutnie nikt nie jest „forowany” i każdy punkt handlowy, bez względu na format czy też strukturę właścicielską, ma takie same możliwość i prawa w zakresie dostępności oraz zamawiania naszych lodów – powiem więcej, dla nas rynek tradycyjny jest niezwykle istotny, a niezależne punkty sprzedaży, tzw. „sklepy lokalne/osiedlowe” zawsze były i będą szczególnie bliskie naszej firmie.

Pozwolę sobie jeszcze na koniec serdecznie zaapelować do wszystkich sprzedawców o cierpliwość, wyczucie i rozsądek w kreowaniu strategii sprzedaży lodów – zwłaszcza w tym momencie „Ekipa” – bądźmy wszyscy fair w stosunku do siebie i twórzmy jedną wielką, pozytywną ekipę, a wtedy jestem przekonany, że każdy z nas odniesie oczekiwany sukces handlowo-marketingowy.

Życzę Wszystkim dużo zdrowia oraz bardzo owocnego sezonu lodowego 2021!