Kolejny rok stabilnych obrotów w E.Leclerc

Aktualności

Kolejny rok stabilnych obrotów w E.Leclerc

20 stycznia 2015

Całkowite obroty E.Leclerc w 2014 r. wyniosły 2, 747 mld zł. Satysfakcjonujący wynik, udało się osiągnąć miedzy innymi dzięki wzrostowi o 1,73% liczby klientów, co zniwelowało deflację cen żywności. Nastroje konsumenckie uległy znacznej poprawie i ożywieniu szczególnie w okresie świątecznym. Wpływ na stabilny obrót miały również prowadzone na szeroką skalę akcje promocyjne, np. niekonwencjonalny projekt BIG Bang, inwestycje w szkolenia kadry pracowniczej a także stale wzbogacany asortyment w niskich cenach.

W 2014 roku oddano do użytku dwa nowe hipermarkety – w Kaliszu i Szczecinie, co wpłynęło na wzrost powierzchni handlowej sklepów do poziomu prawie 136 metrów kwadratowych. Polityka handlowa E.Leclerc oparta jest na konsekwentnie wdrażanej strategii stale poszerzanego asortymentu wysokiej jakości i niskich cenach, tworzeniu nowych działów, dbaniu o komfort zakupów.

W tym roku przypada 20-ta rocznica powstania E.Leclerc. Cieszy nas fakt, że firma sukcesywnie się rozwija. Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej utrzymujemy stabilny poziom obrotów i rosnącą liczbę lojalnych klientów. Staramy się sukcesywnie poszerzać ofertę wzbogacając asortyment, ułatwiając naszym klientom robienie zakupów – mówi Jean-Philippe Magre, Prezes Zarządu E.Leclerc Polska.

Realizując ideę świadomego wspierania rozwoju lokalnych rynków E.Leclerc Polska kontynuuje zapoczątkowany w 2011 roku projekt „Producenci Lokalni”. Program pomaga lokalnym przedsiębiorcom nawiązywać współpracę z siecią oraz umieszczać swoje wyroby w ofercie supermarketu. Dzięki temu wielu z nich dostało szansę na zdobycie nowych odbiorców, mogło poszerzyć produkcję i zwiększyć zatrudnienie. Ubiegły rok pokazał rosnące zainteresowanie wyrobami lokalnych producentów wśród polskich konsumentów, którzy z przyjemnością sięgają po zdrowe, wysokiej jakości produkty, pochodzące ze znanych lokalnych źródeł.

Wspierając swoich partnerów w biznesie E.Leclerc nie zapomina o zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu. W ubiegłym roku E.Leclerc po raz kolejny zaangażował się w pomoc potrzebującym dzieciom, tym razem biorąc udział we wspólnej akcji Mennicy Polskiej oraz Fundacji TVN Nie jesteś sam. Sklepy E.Leclerc znalazły się w czołówce sprzedaży Szczęśliwych Dukatów wśród ponad 20 partnerów akcji. Zebrane środki finansowe zostaną przekazane na rehabilitację i leczenie dzieci.

Odpowiedzialność społeczna to również działania proekologiczne. W 2014 roku w całej Polsce E.Leclerc skutecznie zrealizował projekt „Dbamy i mamy” Akcja miała na celu zaangażowanie społeczności lokalnych (szkół, samorządów, firm, osób prywatnych etc.) w sprzątanie terenów najbardziej zaśmieconych. Poprzez program „Dbamy i mamy” E.Leclerc chce nie tylko realnie uporządkować tereny, które tego wymagają, ale także zwrócić uwagę na potrzebę szukania rozwiązań dla rosnącego problemu zaśmiecenia.