7 lutego br. mieszkanki Nowej Soli będą miały okazję poddać się badaniom mammograficznym w ramach kolejnej edycji prozdrowotnej kampanii „Muszkieterowie dla Polek”. Sieci supermarketów Intermarché i Bricomarché już po raz jedenasty organizują mobilny program profilaktyki raka piersi.
W Polsce rak piersi jest najczęstszym nowotworem złośliwym u kobiet, ponieważ stanowi aż 22 proc. wszystkich zachorowań. Jak wynika z raportu „Zalecenia dla polityki państwa w zakresie zaawansowanego raka piersi”, który powstał na zlecenie Fundacji „Żyjmy Zdrowo”, statystycznie każdego dnia u czterdziestu siedmiu kobiet diagnozuje się raka piersi. Zgodnie z prognozami w 2025 r. liczba zachorowań będzie o połowę wyższa niż kilkanaście lat temu. W odpowiedzi na te niepokojące statystyki, Grupa Muszkieterów już po raz 11. organizuje kampanię „Muszkieterowie dla Polek w kilkudziesięciu miastach w Polsce. Dzięki niej mieszkanki Nowej Soli będą mogły skorzystać z porady specjalistów oraz poddać się bezpłatnemu badaniu mammograficznemu w środę, 7 lutego w specjalnym mammobusie, który stanie na parkingu supermarketu Intermarché przy ul. Matejki.
– Od jedenastu lat staramy się uświadamiać Polki jak ważna jest profilaktyka raka piersi, która pozwala na wczesne wykrycie choroby i daje dużą szansę na całkowite wyleczenie. Dlatego serdecznie zapraszamy wszystkie mieszkanki Nowej Soli do przybycia do Intermarché i przebadania się – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.
Od 2008 r. w ramach kampanii Grupy Muszkieterów przebadało się ponad 52 tys. Polek.