Polki uwielbiają odkrywać nowe smaki. Ponad 41% ankietowanych kobiet zadeklarowało, że „zdecydowanie chętnie” sięga po nowości. To o 10% więcej niż w przypadku mężczyzn. Choć i oni lubią eksperymentować, są nieznacznie ostrożniejsi w sięganiu po nowe produkty spożywcze – wynika z analizy ETi European Food Industries przeprowadzonej wspólnie z agencją badawczą SWResearch.
Producenci słodyczy zachęcają konsumentów do sięgnięcia po swoje produkty poprzez wprowadzanie nowych smaków, formatów produktowych czy marek. Nic dziwnego – aż 83% Polaków mówi „tak” nowościom na półkach sklepowych. Niemal połowa z nich (47%) deklaruje, że raczej chętnie sięga po nowe produkty, a ponad jedna trzecia (36%) robi to „zdecydowanie chętnie”. W tej drugiej grupie liczniejsze są kobiety (41%), które odważniej podchodzą do próbowania nowości spożywczych niż mężczyźni (31%).
Najskuteczniejszą reklamą słodyczy jest rekomendacja znajomych. Ponad 40% badanych decyduje się sięgnąć po słodką przekąskę, której wcześniej nie znało dzięki poleceniu bliskich. Jednak jak pokazuje analiza, Polacy uwielbiają także promocje. Oferty specjalne to druga najbardziej wpływowa forma działań (wskazuje ją niemal 40% badanych), która skłania ich do kupienia nowego produktu. Popularnym czynnikiem, który jest w stanie zachęcić Polaków do spróbowania nowej słodkości jest także atrakcyjne opakowanie, a dopiero na czwartym miejscu plasuje się reklama w telewizji. Co ciekawe, gazetki promocyjne dużo lepiej sprawdzają się wśród kobiet niż wśród mężczyzn (26% vs. 18%).
Foto: iStock.com