Klienci oceniają sklepy z kosmetykami

Aktualności

Klienci oceniają sklepy z kosmetykami

30 stycznia 2018

Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) postanowił sprawdzić, jak funkcjonują stacjonarne sklepy z kosmetykami, należące do największych ogólnopolskich sieci. Eksperci PIBJA stworzyli model oceny, który główny nacisk kładzie na doradztwo przy wyborze kosmetyków – jak fachowo do oczekiwań klienta podchodzą sprzedawcy z badanych sieci? Na ocenę końcową składają się oceny w poszczególnych kategoriach badania: aranżacja sklepu, obsługa, doradztwo przy wyborze kremu do twarzy, doradztwo przy wyborze balsamu do ciała. Test został wykonany przez ogólnopolski panel tajemniczych klientów (ang. mystery shopper/audytorów), którzy odwiedzali analizowane sklepy znajdujące się w największych miastach w Polsce. Audytorzy zachowywali się jak zwyczajni klienci – prosili o poradę w doborze kremu do twarzy oraz balsamu do ciała.

Do badania wybrano następujące sklepy, mające w swojej ofercie kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała: Douglas, Ives Rocher, L`Occitane, Mydlarnia u Franciszka, Organique, Sephora, Stara Mydlarnia, Ziaja. Sumując wyniki uzyskane w poszczególnych kategoriach, które są ocenami wystawionymi przez tajemniczych klientów, można wyłonić najlepszą sieć sklepów z kosmetykami. Pierwsze miejsce i ogólną liczbę 90 punktów (na 100 możliwych) zajęła sieć L`Occitane. Druga pozycja przypadła Mydlarni u Franciszka (87 pkt. na 100). Pierwszą trójkę zamykają perfumerie Douglas z wynikiem 81 pkt.

Źródło informacji: Polski Instytut Badań Jakości