Najnowsze badania konsumenckie przeprowadzone na zlecenie Cushman & Wakefield przez Inquiry potwierdzają, że klienci nie chcą rezygnować z zakupów stacjonarnych. Blisko 75% badanych deklaruje, że w przyszłości większość zakupów ma zamiar dokonywać w sklepach stacjonarnych lub rozłożyć zakupy równomiernie pomiędzy obydwa kanały.
Dane o odwiedzalności potwierdzają ostrożny optymizm sektora nieruchomości handlowych
Ostrożny optymizm rynku powierzchni handlowych w Polsce potwierdzają nie tylko dane o odwiedzalności w centrach i parkach handlowych, która w ostatnim tygodniu maja 2021 r. była średnio o 17% wyższa niż w roku ubiegłym i jedynie o 13% niższa niż w roku 2019, przed pandemią. Również płynące z rynku, zarówno od najemców, jak i właścicieli obiektów handlowych, pierwsze dane o majowych obrotach napawają optymizmem.
– Dane o sprzedaży GUS za maj 2021 r. są jeszcze wprawdzie niedostępne, ale analitycy są zgodni co do tego, że maj w związku ze znoszonymi obostrzeniami będzie miesiącem odbicia, które dodatkowo wzmocnią odłożone przez gospodarstwa domowe oszczędności – mówi Małgorzata Dziubińska, Associate Director, Cushman & Wakefield.
Konsumenci nie rezygnują z zakupów stacjonarnych
Najnowsze badania konsumenckie przeprowadzone na zlecenie Cushman & Wakefield przez Inquiry na przełomie kwietnia i maja 2021 r. (N=1008) potwierdzają, że klienci nie chcą rezygnować z zakupów stacjonarnych. Ponad 30% badanych deklaruje, że w przyszłości większość lub wszystkie zakupy ma zamiar dokonywać w sklepach stacjonarnych, jednocześnie 44% ankietowanych planuje rozłożyć zakupy równomiernie pomiędzy internet i sklepy stacjonarne. Jedynie 23% respondentów zamierza realizować większość lub wszystkie zakupy online.
– Szybki powrót konsumentów do centrów handlowych po pandemii napawa dużym optymizmem, ale absolutnie nie zwalnia wszystkich uczestników rynku od szukania nowych rozwiązań oraz badania i analizowania danych, tak aby podążać za zmianami i pracować nad maksymalizacją satysfakcji konsumentów, co wydaje się być jedynym gwarantem sukcesu– mówi Małgorzata Dziubińska, Associate Director, Cushman & Wakefield.
– Przeprowadzone na zlecenie Cushman & Wakefield badania są dowodem na to, iż handel w sklepach stacjonarnych w dalszym ciągu będzie się rozwijał. Poznaliśmy zatem odpowiedź na pytanie “czy będzie się rozwijał” i jest ona pozytywna. Dalej niewiadomą pozostaje jednak odpowiedź na pytanie, w jaką stronę będzie ewoluował. Obecnie jeszcze jest za wcześnie, aby uznać, że poznaliśmy trendy rozwoju sytuacji na rynku handlowym. Liczby odwiedzalności, konwersja, obroty – są to dane, które aktualnie wskazują nam, że Klienci byli stęsknieni za możliwością dokonania zakupów w centrach handlowych – mówi Beata Kokeli, Head of Retail Agency, Cushman & Wakefield.