Kaufland miał wycofać jaja z chowu klatkowego do 2025 roku. Sieć podjęła jednak rozmowy z dostawcami dotyczące wcześniejszej realizacji tego celu i wspólnie z partnerami będzie dążyć do tego, aby już na początku 2022 roku wszystkie jaja świeże w asortymencie sieci pochodziły wyłącznie z chowu ściółkowego, ekologicznego lub z wolnego wybiegu.
Dostrzegając potrzebę poprawy dobrostanu kur niosek, Kaufland postanowił teraz przyśpieszyć także prace nad asortymentem jaj świeżych. Wspólnie z producentami będzie dążyć do zastąpienia popularnych „trójek” czyli jaj z chowu klatkowego, jajkami pochodzącymi z chowu ściółkowego, ekologicznego oraz z wolnego wybiegu.
Jaja pochodzące z alternatywnych form chowu klienci już dziś mogą znaleźć w szerokim asortymencie sieci Kaufland. Pod markami własnymi Kaufland oferuje wyłącznie jaja z chowu alternatywnego, takie jak jaja świeże K-Classic z chowu ściółkowego oraz z wolnego wybiegu, jaja K-Bio z chowu ekologicznego, a także jaja od kur zielononóżek marki K-Stąd Takie Dobre!, których warunki chowu są identyczne jak w przypadku chowu na wolnym wybiegu.
Poza ofertą jaj świeżych Kaufland zwraca także uwagę na jaja wykorzystywane w przetworzonych produktach marek własnych. Już teraz jaj z chowu klatkowego nie ma w wybranych rodzajach makaronów, gofrach, bułeczkach mlecznych i biszkoptach marki K-Classic.