Sieć sklepów Kaufland po ponad rocznym okresie pilotażowym zdecydowała się na zakończenie modelu sprzedaży przez Internet. Zdecydowały o tym względy finansowe.
Program sprzedaży przez Internet wystartował w październiku 2016 r. na terenie Berlina. Mieszkańcy tego miasta mogli kupować produkty on-line z dostawą do domu. Korzystali oni z tego rozwiązania, jednak mimo to władze sieci nie zdecydowały się na rozwój programu.
Przesądziły o tym wyniki finansowe. Brak opłacalności tego przedsięwzięcia powodował, że w przypadku chęci jego rozwoju należałoby podnieść ceny, co jest sprzeczne z polityką firmy.
Oficjalnie program pilotażowy zakończy się 23 grudnia tego roku.
Jak wyjaśnił prezes zarządu Kaufland, Patrick Kaudewitz w procesie sprzedaży asortymentu drogą elektroniczną zatrudnienie znalazło 300 osób, z których część pozostanie w strukturach firmy, po jego zakończeniu.
Sprzedaż żywności przez Internet jeszcze przez dlugi czas nie będzie stanowić konkurencji dla tradycyjnego handlu. Można o tym przeczytać w najnowszym, grudniowym numerze “Poradnika Handlowca”, w artykule “Polacy nie chcą kupować żywności przez Internet” autorstwa Jacka Ratajczaka.