Od 2 listopada br. we wszystkich marketach sieci Kaufland w Polsce świeże produkty na wagę ze stoisk z obsługą można kupić do opakowań własnych. Usługą objęto sery, wędliny i produkty garmażeryjne – z wyłączeniem mięsa i drobiu. Inicjatywa jest częścią strategii CSR sieci Kaufland, która zakłada ograniczanie zużycia plastiku.
Możliwość pakowania produktów do opakowań klienta była testowana od początku października w wybranych marketach sieci. Od 2 listopada z możliwości pakowania żywności do przyniesionych przez siebie opakowań wielokrotnego użytku mogą skorzystać klienci wszystkich marketów Kaufland w Polsce.
Wprowadzenie usługi jest częścią strategii CSR sieci Kaufland i kampanii „Zróbmy to razem.”, obejmującej szereg działań na rzecz ochrony środowiska, w tym redukcję zużycia plastiku. Sieć zakłada, że do 2025 r. ograniczy zużycie tworzywa sztucznego w swoich marketach o co najmniej 20%, a 100% opakowań jej marek własnych będzie można poddać recyklingowi.