Kaufland skraca terminy płatności

Detal/Hurt

Kaufland skraca terminy płatności

01 kwietnia 2020

Wyjątkowa sytuacja wymaga podjęcia wyjątkowych środków zaradczych. Chcąc wesprzeć w tej trudnej sytuacji szczególnie małe przedsiębiorstwa, sieć Kaufland podjęła z własnej inicjatywy decyzję o skróceniu terminu płatności dla większości polskich dostawców.  Nowe rozwiązanie obejmie partnerów handlowych dostarczających towary i ułatwi im zachowanie płynności finansowej. W ten sposób Kaufland wnosi swój wkład we wspólne i partnerskie działania wobec nadchodzących wyzwań, które podejmowane są z myślą o klientach.

Wprowadzony przez Kaufland skrócony termin płatności będzie obowiązywał na razie przez miesiąc i wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia br. Z nowej możliwości skorzysta znaczna większość polskich dostawców – małych i średnich przedsiębiorstw dostarczających towar do sklepów Kaufland. Skrócony termin płatności pomoże im utrzymać płynność finansową, co w obecnej sytuacji ułatwi szybkie reagowanie na zmiany.

Wielu uczestników rynku, zwłaszcza mniejszych przedsiębiorstw, już teraz może odczuwać negatywny wpływ epidemii koronawirusa na swoją bieżącą działalność. Mamy świadomość, że za każdym oferowanym przez naszą sieć produktem stoją sprawdzeni partnerzy. Obecna sytuacja wymaga od nas szczególnie ścisłej i opartej na zaufaniu współpracy, dlatego jesteśmy wdzięczni naszym dostawcom, z którymi wspólnymi siłami robimy wszystko, aby zagwarantować klientom dostęp do potrzebnych artykułów. Skrócenie terminu płatności to gest solidarności i zaufania, który mamy nadzieję ułatwi prowadzenie działalności w tych trudnych warunkach – mówi Susann Pannicke, członek zarządu Kaufland Polska.

Sieć Kaufland liczy w Polsce obecnie 220 marketów, a asortyment sklepu obejmuje średnio 17 000 produktów, w tym produkty świeże – owoce, warzywa, produkty mleczne, mięsa czy sery.