Kaufland kontynuuje rozwój innowacyjnych technologii zakupowych. Zainteresowaniem cieszy się usługa K-Scan pozwalająca na samodzielne skanowanie produktów za pomocą specjalnego skanera lub własnego smartfonu. W 2023 roku klienci sieci skorzystali z niej prawie milion razy. W tym roku rozwiązanie będzie systematycznie wdrażane w kolejnych sklepach.
Usługa K-Scan została uruchomiona jesienią 2022 roku, umożliwiając klientom skanowanie produktów za pomocą specjalnych skanerów dostępnych już w 101 marketach lub przy pomocy aplikacji Kaufland.
– Od lat stawiamy na innowacyjne technologie, które zwiększają komfort naszych klientów. Usługa K-Scan, kasy samoobsługowe, stacje ładowania pojazdów elektrycznych czy cyfrowe panele zastępujące zwykłe czytniki cen to rozwiązania, z których konsumenci mogą korzystać już w wielu naszych placówkach. Możliwość samodzielnego skanowania produktów zyskała ogromną popularność. W 2023 roku nasi klienci skorzystali z mobilnych skanerów prawie milion razy, co stanowi wzrost o prawie pięćdziesiąt procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Te liczby wyraźnie pokazują, że konsumenci doceniają wygodę i szybkość zakupów z K-Scan – mówi Tomasz Antczak, Dyrektor Działu Procesy Sprzedaży w Kaufland Polska.
Na koniec 2023 roku liczba marketów, w których można było skorzystać z mobilnych skanerów wynosiła 45. Dynamiczny rozwój usługi przyczynił się do wdrożenia K-Scan do kolejnych sklepów, podwajając tę liczbę już w pierwszej połowie bieżącego roku. Już wkrótce Kaufland zaimplementuje K-Scan w następnych placówkach.
źródło: Kaufland
oprac.: red.