Kaufland dba nie tylko o zdrowe odżywianie, lecz zachęca do dbałości o zdrowie w ogóle. W ramach działań CSR sieć promuje profilaktykę raka piersi. 21 lutego do siedmiu polskich miast zawitały mammobusy, w których można było wykonać darmowe prześwietlenie piersi w technice cyfrowej. Profesjonalne mobilne pracownie, w których przyjmować będą specjaliści LUX MED i Geneva Trust, dostępne były na parkingach sieci Kaufland.
W czwartek, 21 lutego, specjalnie oznakowane mammobusy pojawiły się przy marketach Kaufland w Łodzi, Bełchatowie, Jaworznie, Szczytnie, Strzelcach Opolskich, Kędzierzynie-Koźlu i Bielsku Podlaskim. Z bezpłatnych badań mogły skorzystać ubezpieczone pacjentki w wieku od 50 do 69 lat, które nie były do tej pory leczone z powodu raka piersi, a także nie miały wykonanego badania w ramach Populacyjnego Programu Wczesnego Wykrywania Raka Piersi w ciągu minionych 2 lat, bądź są w grupie ryzyka ze wskazaniem do wykonania mammografii po 12 miesiącach.
Badania prowadzili doświadczeni specjaliści partnerów strategicznych akcji – LUX MED i Geneva Trust w ramach Populacyjnego Programu Wczesnego Wykrywania Raka Piersi. Ogólnopolska akcja miała na celu zachęcenie do regularnego kontrolowania stanu zdrowia – co pozwala odpowiednio wcześnie wykryć i wyleczyć objawy raka piersi.