Należące do Grupy Schwarz sieci Kaufland Polska oraz Lidl Polska rozszerzają cele strategii REset Plastic, która ma odpowiadać na wyzwania przyszłości. Obie sieci zamierzają do końca 2025 roku wykorzystywać w plastikowych opakowaniach marek własnych średnio 20% recyklatu. Ponadto zarówno Kaufland postawił sobie za cel wyeliminowanie czarnego plastiku z opakowań marek własnych do końca 2021 roku, co znacznie zwiększy możliwość ich recyklingu.
Kolor czarny utrudnia mechaniczną segregację odpadów, ponieważ pigment odpowiedzialny za tę barwę absorbuje światło podczerwone wykorzystywane podczas sortowania. W efekcie maszyny segregujące nie rozróżniają czarnego pigmentu, przez co do odpadów zmieszanych trafiają tony tworzyw sztucznych. Wyeliminowanie tego koloru z opakowań znacząco wspiera więc proces recyklingu. Z tego względu Kaufland postanowił rozbudować swoją strategię, aby nie tylko ograniczać zużycie tworzyw sztucznych, ale także ułatwiać ich ponowne wykorzystanie.
– Już przed trzema laty w ramach strategii REset Plastic Grupy Schwarz zobowiązaliśmy się do 2025 roku ograniczyć zużycie tworzyw sztucznych o 20% oraz do tego, by 100% opakowań marek własnych w jak największym stopniu nadawało się do recyklingu. Definiując kolejne cele, pokazujemy, że poważnie i konsekwentnie podchodzimy do wyzwania, jakim jest budowa gospodarki o obiegu zamkniętym – mówi Maja Szewczyk, Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
– To kolejny ważny krok w naszej strategii w sprawie odpadów plastikowych. Poza unikaniem stosowania i redukcją plastiku, wyeliminowanie czarnego plastiku zwiększy nasze możliwości recyklingu. Co więcej, wykorzystanie recyklatów jest jasnym sygnałem dla rynku, że poważnie podchodzimy do gospodarki o obiegu zamkniętym – powiedział Piotr Rogowski, Członek Zarządu ds. Zakupów, Lidl Polska.