Miniony rok obrotowy był dla sieci Kaufland dobry pod względem przychodów ze sprzedaży. W minionym roku obrotowym detalista zapłacił blisko 770 milionów złotych podatków, opłat i innych danin, w tym ok. 100 milionów złotych podatku CIT odprowadzonego przez wspólników.
Pandemia nie zahamowała również procesów inwestycyjnych – w podanym okresie Kaufland przeznaczył na rozwój w Polsce ponad pół miliarda złotych. W 2020 r. firma zatrudniła ponad 2600 osób.
– Mimo niesprzyjających warunków społeczno-gospodarczych kontynuowaliśmy przyjętą strategię, otwierając kolejne sklepy oraz modernizując już istniejące, aby zagwarantować klientom maksymalny komfort zakupów. Skupiliśmy się również na rozwoju konceptu one-stop-shopping, który w czasie pandemii szczególnie zyskał na znaczeniu. Osoby odwiedzające nasze placówki mogą nie tylko wybierać spośród kilkunastu tysięcy produktów oferowanych przez naszą sieć, ale także korzystać z różnorodnych usług najemców naszych pasaży. W związku z rosnącą popularnością zakupów online umożliwiliśmy w całej sieci Kaufland nadawanie oraz odbiór paczki przy okazji wizyty w naszych sklepach. Na uwagę zasługują także wszystkie nasze działania, jakie podjęliśmy w trosce o zdrowie pracowników oraz klientów, wśród których możemy wymienić m.in. wyposażenie wszystkich placówek w stacje do dezynfekcji rąk czy przeprowadzenie specjalnej kontroli, która potwierdziła, że standardy w zakresie bezpieczeństwa i higieny w naszej sieci są przestrzegane na najwyższym poziomie – mówi Gunnar Günther, Prezes Zarządu Kaufland Polska.
W związku z rosnącą popularnością transakcji bezgotówkowych detalista zamontował kasy samoobsługowe w kolejnych sklepach, dzięki czemu z możliwości bezkontaktowej obsługi mogą już korzystać klienci ponad 120 placówek Kaufland. Sieć wspólnie z Paybackiem wdrożyła również nową funkcję geolokalizacji na urządzeniach mobilnych, dzięki której klienci w prosty sposób zyskują informacje o aktualnych promocjach bezpośrednio w sklepie. We wszystkich marketach pojawiły się również specjalne terminale, z pomocą których można zarejestrować kartę, aktywować kupony umożliwiające zbieranie dodatkowych punktów oraz sprawdzić saldo punktów dostępnych na koncie.
Kaufland otworzył się również na rozwiązania z zakresu e-commerce, umożliwiając klientom zdalną rezerwację produktów za pośrednictwem click & collect. Dzięki współpracy z Everli w ponad 30 miastach można także zakupić produkty sieci z dostawą do domu.