„Poradnik Handlowca”: Obowiązkowa imienna rejestracja zestawów startowych to swoista rewolucja na rynku telefonii komórkowej. Kto po zmianie przepisów musi zarejestrować swój numer?
Katarzyna Sowa: Rejestracja dotyczy nie tylko nowych klientów, kupujących starter i rozpoczynających korzystanie z usług na kartę. Dotyczy również użytkowników korzystających z usług przed wejściem w życie ustawy o działaniach antyterrorystycznych. Z tym, że nowi klienci rejestrują swój numer po zakupie startera, natomiast pozostali muszą to zrobić najpóźniej do 1 lutego 2017 r., w przeciwnym wypadku usługa przestanie być aktywna.
„Poradnik Handlowca”: Jak najszybciej i bezproblemowo dokonać rejestracji zestawu startowego?
Katarzyna Sowa: Nie powinno być żadnych problemów, ponieważ rejestracji można dokonać w bardzo wielu punktach sprzedaży na terenie całego kraju. Można to zrobić np. w salonach Plusa lub Cyfrowego Polsatu, w sklepach sieci NEONET, kioskach sieci RUCH i Salonikach Kolporter, placówkach Poczty Polskiej, sklepach Relay, Inmedio i 1Minute, na stacjach Statoil, w serwisach transakcyjnych wybranych banków oraz innych dedykowanych punktach partnerskich. Do rejestracji konieczne jest podanie numeru telefonu i numeru karty SIM oraz potwierdzenie tożsamości poprzez okazanie odpowiedniego dokumentu (dowód osobisty – obywatel Polski, paszport lub inny dokument tożsamości dla obywateli spoza RP). Natomiast klienci, którzy posiadają już umowę w sieci Plus mogą po prostu zarejestrować swój numer „na kartę” bez wychodzenia z domu za pomocą bezpłatnego SMS-a. Numer zostanie wówczas zarejestrowany na dane podane przy podpisywaniu umowy.
„Poradnik Handlowca”: Większość użytkowników tej formy telefonii to jednak młodzież, nawet dzieci, którym rodzice kupowali telefony, by mieć z nimi bezpośredni kontakt. Jakie procedury przewidziano w tym przypadku?
Katarzyna Sowa: Numer na kartę może zarejestrować każdy, kto ma ukończone 13 lat i posiada dowód osobisty lub paszport. Osoby, które nie spełniają powyższego wymogu muszą dokonać rejestracji z rodzicem lub opiekunem prawnym, a numer jest rejestrowany na nazwisko osoby dorosłej.
„Poradnik Handlowca”: Czy to wszystkie opcje rejestracji?
Katarzyna Sowa: Nie. Polkomtel dla punktów, które nie posiadają narzędzia do rejestracji, stworzył możliwość skorzystania ze specjalnej aplikacji „Rejestrator”. Dodatkowo proces rejestracji odbywa się w placówkach handlowych za pomocą odpowiednio przystosowanych terminali płatniczych, czy systemów kasowych.
„Poradnik Handlowca”: Operatorzy sieci komórkowych będą teraz gromadzić dane osobowe wielu milionów osób. Czy te dane są bezpieczne?
Katarzyna Sowa: Trzeba pamiętać, że operatorzy od dawna gromadzą dane osobowe klientów i podlegają w tym zakresie bardzo ścisłym regulacjom prawnym. Dlatego samo dodanie nowych usług, które są objęte tym wymogiem nie jest dla nas niczym nadzwyczajnym. Sam proces rejestracji jest całkowicie bezpieczny, dane użytkowników trafiają bezpośrednio na serwery Plusa, z zachowaniem wymogów prawnych związanych z ochroną danych osobowych.
„Poradnik Handlowca”: Czy nowe przepisy mogą zniechęcić klientów do zakupów kart SIM. W jaki sposób zamierzacie temu przeciwdziałać?
Katarzyna Sowa: Aby temu zapobiec, Plus przy rejestracji zestawów startowych proponuje bardzo atrakcyjne bonusy: 50 GB, 500 PLN na rozmowy i Rok Ważności Konta. Oferta obejmuje zarówno klientów naszej sieci, jak i osoby pragnące zmienić operatora.
„Poradnik Handlowca”: W jaki sposób detaliści oferujący karty SIM Plusa mogą skorzystać na zmianach?
Katarzyna Sowa: Polkomtel przygotował dla wybranych punktów sprzedaży detalicznej specjalną akcję „Rejestracja z Plusem”. Każdy poprawnie zarejestrowany starter to korzyść finansowa dla detalisty w postaci premii pieniężnej. Więcej informacji dla wszystkich zainteresowanych detalistów można uzyskać na kontakt@rejestracjazplusem.pl. Warto też dodać, że przy okazji zakupu zestawu startowego przyszły użytkownik musi pojawić się osobiście w punkcie handlowym umożliwiającym jego rejestrację, automatycznie stwarza to szansę na zaoferowanie klientowi również innych produktów. Reszta zależy już od samego sprzedawcy i jego operatywności.
Dziękujemy za rozmowę.