Zarząd Brown Forman Polska powierzył Katarzynie Obuchowicz nowe zadania związane z budowaniem i wdrażaniem zasad Komunikacji Korporacyjnej oraz Relacji Zewnętrznych. Nowym Dyrektorem Marketingu Brown Forman Polska został Alexander Gorelin.
Katarzyna Obuchowicz, która przez ostatnie cztery lata pełniła funkcję Dyrektora Marketingu Brown Forman Polska, będzie odpowiedzialna za budowanie obszaru komunikacji korporacyjnej oraz relacji zewnętrznych. Stanowisko, które objęła ma kluczowe znaczenie z punktu widzenia kreowania wizerunku firmy, jako organizacji wspierającej oraz inicjującej działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu. Do zadań Obuchowicz należy zarządzanie komunikacją wewnętrzną z pracownikami w Polsce, regionie oraz na poziomie globalnym, a także utrzymywanie kontaktów i budowanie relacji z otoczeniem zewnętrznym, w tym z partnerami biznesowymi czy udziałowcami.
W związku z tym, na stanowisko Dyrektora Marketingu w Polsce powołany został Alexander Gorelin, dotychczasowy Kierownik ds. Marketingu w Rosji. Do jego obowiązków należy tworzenie polityki marketingowej firmy w oparciu o jej długookresową strategię. Objęcie przez Gorelina nowego stanowiska jest kolejnym etapem realizacji jego ścieżki zawodowej, wypracowanej w ramach Programu Rozwoju Liderów, wewnętrznej inicjatywy Brown-Forman. Celem programu jest efektywne kierowanie karierą zawodową uczestniczących w nim osób oraz optymalne wykorzystywanie potencjału wszystkich pracowników.
Zmiany personalne, w wyniku których zmienił się zakres obowiązków Katarzyny i Alexandra, to część globalnej strategii rozwoju Brown-Forman – mówi Ricardo Cupido, Dyrektor Generalny Brown-Forman Polska. Celem reorganizacji jest rozwijanie pracowników poprzez optymalne wykorzystanie ich potencjału oraz zaangażowanie ich w te obszary działalności firmy, w których ich wiedza i doświadczenie przyniosą największe korzyści. Alexander przez wiele lat poznawał realia bardzo wymagającego rosyjskiego rynku. Wkraczając w polskie struktury wniesie ogromny potencjał, entuzjazm oraz wiedzę. Katarzyna ze swoim wieloletnim doświadczeniem i zrozumieniem lokalnego rynku, jak i świetną znajomością kultury naszej firmy i zasad jakimi się kierujemy, jak nikt inny będzie w stanie stworzyć strategię komunikacji i działań z obszaru CSR, które są jednym z najważniejszych filarów naszego biznesu na świecie – dodaje Cupido.
Katarzyna Obuchowicz związana jest z Brown-Forman Polska od 2004 roku. Na początku swojej kariery w BF odpowiedzialna była za rozwój marki Finlandia® Vodka w Polsce, później również w Rosji. Od 2011 r. pełniła funkcję Dyrektora Marketingu Brown-Forman Polska.
Aleksander Gorelin pełnił dotychczas rolę Marketing Managera w Rosji, gdzie prowadził swój dział oraz odpowiadał za rozwój marek z portfolio firmy. Zanim dołączył do Brown-Forman w 2012 roku, pracował w sektorze reklamowym w Kijowie, a następnie spędził 8 lat w Procter&Gamble.