Katalogi reklamowe jako forma substytutu sklepu stacjonarnego

Aktualności

Katalogi reklamowe jako forma substytutu sklepu stacjonarnego

29 października 2020

  • #katalog
  • #katalog reklamowy

Katalog jest wielostronicową formą reklamy. Najczęściej służy prezentacji firmy – jest przeglądem świadczonych przez nią usług i produktów. Dobrze zrealizowany może stać się substytutem sklepu stacjonarnego.

Atrakcyjny katalog, a skuteczność sprzedażowa

Katalog to nie tylko forma reklamy. Katalog stanowi również ekspozycję produktów i to właśnie dzięki temu ma potencjał do bycia substytutem sklepu. Jeśli towary będą zaprezentowane w sposób atrakcyjny i odpowiedni, to odbiorca, przeglądając katalog, może podjąć decyzję o ich zakupie.  Już w 1881 roku pewna firma oferująca produkty budowlane wykorzystała katalog do sprzedaży wysyłkowej. Pomimo rozwoju internetowych form promocji i sprzedaży nie warto rezygnować ze wszystkich form tradycyjnych. Osoby straszne albo mieszkańcy mniejszych miejscowościach mogą chętniej skorzystać z formy papierowej. U wielu osób papier wzbudza większe zaufanie niż ekran komputera. Korzystając z katalogu papierowego, odbiorca nawiązuje więź z produktem i dzięki temu chętniej zdecyduje się na jego zakup.

Jak przygotować dobre katalogi reklamowe?

Katalogi reklamowe powinny charakteryzować się kilkoma cechami, które decydują o ich skuteczności. Przede wszystkim oferta powinna być przejrzysta i klarowna. Odbiorca musi mieć swobodę korzystania z katalogu. To dotyczy w równym stopniu czytelnej typografii, odpowiedniego rozmieszczenia treści na stronie oraz w całym katalogu, jak i rodzaju szycia albo klejenia, które zapewnią wygodne korzystanie. Kartki muszą się swobodnie przerzucać, format musi być wygodny w użytkowaniu i poręczny. Przeglądanie katalogu musi być przyjemne i łatwe.

Estetyka przekazu

Równie istotna jest strona wizualna. Katalogi reklamowe powinny być przyjemne dla oka oraz spójne z tożsamością wizualną marki. Odpowiednio przygotowane materiały powinny wzbudzić u odbiorcy odczucia estetyczne podobne do tych, które pojawiają się w przypadku obcowania ze sztuką. Rzeczy piękne powodują w odbiorcach pozytywne emocje, co nie pozostaje bez znaczenia dla sukcesu sprzedażowego. Zdjęcia powinny być profesjonalne, o odpowiedniej jakości, dobrze eksponujące cechy produktu. Katalog musi się wyróżniać na tle innych ofert, zapadać w pamięć, tak aby klient chciał go nie tylko przejrzeć, ale i zostawić u siebie w domu. Oprócz oferty sprzedażowej oraz reklamowej katalog może zawierać treści, które same w sobie będą atrakcyjne dla klienta. Jeśli sprzedajmy farby do ścian, to możemy umieścić profesjonalne artykuły dotyczące wpływu kolorów na ludzką kreatywność. To sprawi, że odbiorca będzie z naszego katalogu korzystał dłużej i chętniej przekaże go znajomym.

*artykuł zewnętrzny*