Karty lojalnościowe są najpopularniejsze w grupie sklepów z ubraniami, korzystanie z nich potwierdza 47% ankietowanych. W następnej kolejności popularnością cieszą się systemy nagradzania za zakupy spożywcze, wyprzedzając elektronikę.
Powyższe wnioski wynikają z raportu „Sklepy Przyszłości”, który wykonała firma badawcza Mobile Institute na zlecenie Grupy AdRetail. Partnerem przedsięwzięcia był Polski Standard Płatności, operator systemu BLIK.
W zakresie żywności szczególnie wyróżniają się konsumenci powyżej 55 lat, co ciekawe – więcej mężczyzn niż kobiet korzysta z programów lojalnościowych w sklepach z żywnością – 34% vs 30%. Różnica jest wprawdzie niewielka, ale pokazuje, że partnerzy coraz częściej robią tego typu zakupy, a tym samym mocniej angażują się w domowe obowiązki. W tym zakresie sporo się zmieniło na przestrzeni ostatnich 10 lat.
Fot. Shutterstock.com