„Poradnik Handlowca”: W dotarciu do konsumenta istotną rolę odgrywa współpraca pomiędzy producentem a detalistą. Na czym koncentrujecie współpracę z niezależnymi detalistami?
Karolina Karolczak: Retail is detail. Jest to hasło przewodnie naszych działań Trade Marketingowych, rozumiemy je jako zaproponowanie oferty zgodnej z potrzebami PSD. Bardzo ważna jest personalizacja oferty, czyli jej dopasowanie do potrzeb, formatu sklepu oraz specyfiki konsumenta odwiedzającego dany punkt. Firmie Agros-Nova zależy na tym, aby każdy sklep mógł odnaleźć w naszej ofercie promocje atrakcyjne dla konsumentów, którzy go odwiedzają. Celem ścisłej współpracy jest zwiększenie zysków detalisty.
Na jakiej podstawie decydujecie o ofercie dedykowanej do detalu?
Działania Trade Marketingowe budujemy na podstawie kilku zmiennych:
● sezonowość poszczególnych kategorii,
● wsparcie ATL dedykowane do marek oraz wprowadzenie nowości na rynek.
Powyższe cele przekładamy na konkretne działania w PSD. Na podstawie powyższych czynników tworzymy kalendarz Trade Marketingowy, który jest zgodny ze strategią firmy.
W waszym portfolio znajdują się soki, nektary, napoje, produkty dżemowe i pomidorowe, zupy, dania gotowe oraz warzywa konserwowe. Przy tak dużej ofercie, jaki asortyment wspieracie w okresie Wielkanocy?
Dzięki naszej ofercie asortymentowej konsument zawsze może znaleźć produkty, które wzbogacą wielkanocny stół. Przed Świętami Wielkanocnymi prowadzimy działania umożliwiające każdemu konsumentowi znalezienie w jednym miejscu kompletnej oferty wielkanocnej, dlatego też w okresie przedświątecznym szczególny nacisk kładziemy na ekspozycje z całym asortymentem Agros-Nova, wzbogacone materiałami POS, dedykowane kluczowemu w tym okresie asortymentowi. Marką kojarzącą się jednoznacznie ze świętami jest marka Krakus.
W oparciu o jakie czynniki promujecie produkty?
Decyzja o narzędziach oraz mechanizmach promowania produktów odbywa się na podstawie następujących czynników:
● analiza aktywności TMC w odniesieniu do efektywności promocji, w ujęciu jakościowym i ilościowym.
● badania dla kategorii produktowych AN oraz analiza grup zakupowych.
Celem analiz/badań jest jak najefektywniejsze zarządzanie promocjami w odniesieniu do zwyczajów zakupowych konsumenta oraz zmiennych promocyjnych tożsamych dla samej kategorii. Zależy nam na tym, aby dostarczyć rekomendacje poszczególnym klientom w odniesieniu do mechanizmów promocyjnych, które przełożą się na wzrosty w okresie promocji. Krótko mówiąc – na określony asortyment działają określone rodzaje promocji, a na inny nie.
W bieżącym roku jako pierwsi w Polsce wprowadziliście na rynek nektary bez dodatku cukru. W jaki sposób promujecie produkt w miejscu sprzedaży?
Podczas promocji w miejscu sprzedaży zwracamy uwagę na dwie zmienne: odpowiednie ustawienie w kategorii oraz wsparcie materiałami POS, dzięki którym komunikujemy innowacyjność tego asortymentu.
Dziękujemy za rozmowę.