KANTAR opublikował nowy ranking Top 20 marek w Europie. Trudne warunki na rynku nie przeszkodziły w wygenerowaniu wzrostów trzem z 10 największych marek na starym kontynencie: Kinder (2. miejsce), Warburtons (8. miejsce) i Haribo (9. miejsce). Od ponad dekady to Coca-Cola zajmuje pierwsze miejsce na świecie i w Europie. Osiągając 65% rynku, marka była w zeszłym roku obecna w dwóch na trzy europejskie gospodarstwa domowe. Oprócz niewielkich przesunięć lista 10 najchętniej wybieranych marek w Europie pozostała niezmieniona w stosunku do roku 2022.
Warto podkreślić: Dwie z dziesięciu najczęściej wybieranych marek w Europie – Kinder i Haribo – zdołały znacznie się rozwinąć: podczas gdy Kinder zyskał 4,2% w CRP, zwłaszcza wygrywając w omawianym przedziale czasowym, CRP Haribo wzrosło o 1,8%.
Oto jak kształtuje się ranking:
- Coca – Cola
- Kinder
- Dr. Oetker
- Lay’s
- Milka
- Knorr
- Müller
- Warburtons
- Haribo
- Pepsi
- Nivea
- Arla
- Heinz
- Maggi
- Barilla
- Mulino Bianco
- Herta
- Colgate
- President
- Nescafé
Przegląd najczęściej wybieranych marek w Europie centralnej i wschodniej nie wykazuje specjalnych zmian. Coca – Cola nadal przewodzi stawce ale na 2 miejscu plasuje się Mlekovita, przed Kinder. W pierwszej dwudziestce znajdują się również Winiary (8), Tymbark (9), Kamis (11). Warto odnotować znaczący wzrost Polmleku, który awansuje z 44 miejsca na 37.
*CPS GfK. Kantar Worldpanel, Brand Footprint 2024
źródło: KANTAR
oprac.: red.