KANTAR: Top 20 największych marek w Europie*

Aktualności

KANTAR: Top 20 największych marek w Europie*

KANTAR opublikował nowy ranking Top 20 marek w Europie. Trudne warunki na rynku nie przeszkodziły w wygenerowaniu wzrostów trzem z 10 największych marek na starym kontynencie: Kinder (2. miejsce), Warburtons (8. miejsce) i Haribo (9. miejsce). Od ponad dekady to Coca-Cola zajmuje pierwsze miejsce na świecie i w Europie. Osiągając 65% rynku, marka była w zeszłym roku obecna w dwóch na trzy europejskie gospodarstwa domowe. Oprócz niewielkich przesunięć lista 10 najchętniej wybieranych marek w Europie pozostała niezmieniona w stosunku do roku 2022.

Warto podkreślić: Dwie z dziesięciu najczęściej wybieranych marek w Europie – Kinder i Haribo – zdołały znacznie się rozwinąć: podczas gdy Kinder zyskał 4,2% w CRP, zwłaszcza wygrywając w omawianym przedziale czasowym, CRP Haribo wzrosło o 1,8%.

Oto jak kształtuje się ranking:

  1. Coca – Cola
  2. Kinder
  3. Dr. Oetker
  4. Lay’s
  5. Milka
  6. Knorr
  7. Müller
  8. Warburtons
  9. Haribo
  10. Pepsi
  11. Nivea
  12. Arla
  13. Heinz
  14. Maggi
  15. Barilla
  16. Mulino Bianco
  17. Herta
  18. Colgate
  19. President
  20. Nescafé

Przegląd najczęściej wybieranych marek w Europie centralnej i wschodniej nie wykazuje specjalnych zmian. Coca – Cola nadal przewodzi stawce ale na 2 miejscu plasuje się Mlekovita, przed Kinder. W pierwszej dwudziestce znajdują się również Winiary (8), Tymbark (9), Kamis (11). Warto odnotować znaczący wzrost Polmleku, który awansuje z 44 miejsca na 37.

*CPS GfK. Kantar Worldpanel, Brand Footprint 2024

źródło: KANTAR
oprac.: red.