Kantar Polska: Konsumpcja owoców w listopadzie br.

Kantar Polska: Konsumpcja owoców w listopadzie br.

11 grudnia 2024

Wśród gatunków listopada Kantar Polska wymienia jabłka, gruszki i śliwki. Popularności jabłka nie różnicowała płeć, przynależność pokoleniowa, dochody i sytuacja zawodowa. Wśród owoców jagodowych zwraca uwagę konsumpcja truskawek. Jadł je w listopadzie już co piąty Polak (22 %) 7,1 mln.

W listopadzie najpopularniejszym owocem były jabłka, które w tygodniu poprzedzającym badanie spożywało 86 % Polaków. Drugie miejsce zajmują gruszki z wynikiem 46 % spożycia. Trzecie miejsce należy do śliwek – 31 %.

Badani deklarowali spożycie borówek i malin – po 27 %. Kolejne wskazania padają na owoce i przetwory: truskawki (22 %), czarne porzeczki (19 %) oraz aronię (15 %).

Porównując do października, spożycie gruszek spadło o 7 pp., a śliwki aż o 19 pp. Pozostałe gatunki owoców, miesiąc do miesiąca utrzymały pozycję. Analizując dane listopadowe, rok do roku, najwyższy spadek spożycia zanotowała śliwka (o 21 pp). Pozostałe gatunki owoców, rok do roku utrzymały pozycję.

Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
oprac.: red.