Lutowe badanie Kantar Consumer Index zrealizowane zostało na początku miesiąca. Nastroje ekonomiczne Polaków nie zmieniły się widocznie w stosunku do poprzedniego pomiaru. Wartość wskaźnika nieznacznie wzrosła (o 0,9 pkt) i wynosi obecnie 1,7 pkt. Brak wyraźnych zmian dotyczy również wskaźnika percepcji sytuacji ekonomicznej kraju, który wzrósł o 1,6 pkt. i wynosi – 1 pkt., oraz wskaźnika oceny sytuacji finansowej gospodarstw domowych, który wzrósł o 0,1 pkt., i przyjmuje aktualnie wartość 4,3 pkt.
– W kolejnym miesiącu spodziewać się można większych zmian wartości wskaźników nastrojów ekonomicznych Polaków. Na poziomie globalnym rozprzestrzeniający się koronawirus dotarł w ostatnich dniach do Europy, a efekty epidemii wyraźnie odbijają się na wynikach giełdowych. W kraju rozkręca się kampania prezydencka. Tematy gospodarcze na pewno staną się przedmiotem ostrej walki politycznej. Nieraz usłyszymy o wzroście cen, ale też zmianie płacy minimalnej i innych obietnicach wyborczych. Już wkrótce okaże się, na ile kandydaci wzbudzą w Polakach gospodarcze lęki, a na ile zwyciężać będzie ekonomiczny optymizm – zaznacza Joanna Skrzyńska, Account Manager, Public Division.
Foto: Pixabay