17 czerwca br. mieszkanki Szczecinka miały okazję poddać się profilaktycznym badaniom mammograficznym w ramach prozdrowotnej kampanii „Muszkieterowie dla Polek”. Sieci supermarketów spożywczych Intermarché oraz typu „dom i ogród” Bricomarché, już po raz siódmy organizują mobilny program profilaktyki raka piersi, dbając o zdrowie Polek.
– W Polsce ryzyko śmierci wśród kobiet, które zachorowały na raka piersi, jest wciąż znacznie wyższe niż w pozostałych krajach Europy, co jest spowodowane brakiem jednolitego systemu badań w zakresie raka piersi. Dlatego już po raz siódmy Grupa Muszkieterów postanowiła przeprowadzić profilaktyczną akcję badań mammograficznych skierowaną w szczególności do kobiet z małych i średnich miejscowości. W związku z tym pragniemy zaprosić także mieszkanki Szczecinka do skorzystania ze specjalistycznego badania mammograficznego, które przeprowadzane regularnie pozwala na uratowanie zdrowia, a nawet życia – podkreśla Eliza Orepiuk-Szymura, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.
W województwie zachodniopomorskim tegoroczna edycja akcji „Muszkieterowie dla Polek” rozpoczęła się 20 lutego i potrwa do końca listopada. Kampania Intermarché i Bricomarché stanowi odpowiedź na wciąż rosnącą liczbę Polek chorujących na raka piersi oraz brak specjalistycznego sprzętu medycznego w wielu polskich szpitalach. Według danych Ministerstwa Zdrowia, rak piersi stanowi około 20% wszystkich nowotworów występujących u kobiet, co oznacza, że co 14 Polka choruje na raka piersi w ciągu swojego życia. Grupa Muszkieterów przy organizacji siódmej edycji akcji „Muszkieterowie dla Polek”, kolejny raz korzysta z fachowej pomocy Niepublicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk” z Zielonej Góry.
– W Polsce od wielu lat wzrasta zachorowalność na raka piersi, a w ostatnich latach przyrost ten przybrał na sile. Dlatego tak ważne jest rozpowszechnianie profilaktyki raka piersi. Zachęcam wszystkie Polki do dbania o swoje zdrowie i wykonywania mammografii, która jest zabiegiem bezpiecznym. Wykrycie choroby w jej początkowym stadium daje dużą szansę na całkowite wyleczenie – mówi Jadwiga Skiruk z ośrodka „Diagnostyk” z Zielonej Góry.
Od 2008 r. w ramach kampanii przebadało się ponad 32 tys. Polek. W 2013 r. blisko 1300 mieszkanek województwa zachodniopomorskiego skorzystało z badań mammograficznych zorganizowanych przez Intermarché i Bricomarché.