15 października obchodziliśmy Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi. Ma on na celu przypomnienie o dostępnych możliwościach wstępnej diagnostyki oraz sposobach zapobiegania zachorowaniu na raka piersi. Grupa Muszkieterów, zarządzająca sieciami Intermarché i Bricomarché, już od 11 lat prowadzi działania na rzecz promocji profilaktyki raka piersi w ramach kampanii „Muszkieterowie dla Polek”. Od początku roku podczas trwającej XI edycji kampanii odbyły się 124 akcje i przebadano łącznie 5904 kobiet. U 526 z nich wykryto zmianę łagodną, a 184 skierowano na dalszą diagnostykę. Akcje będą odbywać się do końca 2018 r. Kampania „Muszkieterowie dla Polek” prowadzona jest co roku w trzech województwach: dolnośląskim, lubuskim i wielkopolskim. Od 11 lat, w ramach tej prospołecznej kampanii przebadanych zostało łącznie blisko 58 tys. Polek. Badania mammograficzne w ramach akcji „Muszkieterowie dla Polek” prowadzone są we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk” z Zielonej Góry.