Kompania Piwowarska jako firma odpowiedzialna społecznie dąży do tego, by jej piwa były spożywane w sposób odpowiedzialny. Dlatego we współpracy z Fundacją FASTYRGA KP już po raz trzeci przygotowała kalendarz ścienny dedykowany przyszłym mamom i kobietom karmiącym piersią.
Wydawnictwo pod hasłem „Będę Mamą – nie piję”, przypominające o szkodliwości spożywania alkoholu w czasie ciąży, zostało rozdystrybuowane do 700 gabinetów ginekologicznych i szkół rodzenia w całej Polsce. Dzięki akcjom prowadzonym samodzielnie i z partnerami w 2016 roku firmie udało się zaangażować 50 tys. osób na rzecz przeciwdziałania konsumpcji alkoholu w ciąży i dotrzeć z przekazem na ten temat aż do 8 mln ludzi.
To już trzecia tego edycja kalendarza ściennego przygotowanego wspólnie przez Kompanię Piwowarską i Fundację FASTRYGA, zajmującą się problematyką FAS. Zarazem to kolejne działanie w ramach akcji „W ciąży nie piję alkoholu”, którą zapoczątkowało w 2011 r. umieszczenie na opakowaniach piw KP dobrowolnych znaków odpowiedzialnościowych. Od tego czasu firma nie ustaje w wysiłkach, by dotrzeć do jak największej rzeszy przyszłych matek z informacją na temat szkodliwości spożywania alkoholu podczas ciąży. Służy temu strona www.abcalkoholu.pl, fanpage na Facebooku, jak również materiały drukowane dystrybuowane w gabinetach ginekologicznych i szkołach rodzenia.