XV Wiosenne Spotkanie Producentów i Handlowców
16 maja br. w poznańskim hotelu Sheraton odbyła się Jubileuszowa Gala „Poradnika Handlowca” i „Poradnika Restauratora” – XV Wiosenne Spotkanie Producentów i Handlowców FMCG i HoReCa, która dla branż FMCG i HoReCa jest jednym z najważniejszych wydarzeń w roku. Podczas uroczystości wręczone zostały prestiżowe statuetki Hermesów najlepszym handlowcom i przedstawicielom branży HoReCa. Ponadto „Poradnik Handlowca” obchodził jubileusz 20-lecia obecności w sklepach FMCG, a „Poradnik Restauratora” 15. rok działania w branży HoReCa. Wydawcą obu tytułów jest Wydawnictwo Generalczyk – firma rodzinna, oparta cały czas wyłącznie na polskim kapitale.
Jubileuszową Galę w Poznaniu zaszczyciły swą obecnością liczące się osoby zarządzające czołowymi zagranicznymi i krajowymi firmami z branży FMCG oraz menadżerowie wiodących dystrybutorów, sieci handlowych oraz reprezentanci handlu niezależnego. Nie zabrakło także przedstawicieli organizacji zrzeszających handlowców (POHiD, NRZHiU) oraz reprezentantów środowisk naukowych. Frekwencja jak zwykle dopisała – zjawiło się ponad 200 osób.
Część oficjalną w wypełnionej do ostatniego miejsca sali konferencyjnej poprowadził Zbigniew Grochal, aktor Teatru Nowego w Poznaniu. Tegoroczna Gala miała również niezwykłych gości specjalnych. Zaproszenie od naszego Wydawnictwa przyjęli Jörg Rosenow z Federalnego Ministerstwa Wyżywienia, Rolnictwa i Ochrony Konsumentów – Wydział Żywności i Bezpieczeństwa Żywności w Niemczech oraz Friedemann Kraft, Radca ds. Rolnictwa, Środowiska i Ochrony Konsumentów Ambasady Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie. F. Kraft wygłosił prelekcję na temat „Polsko-niemieckie stosunki handlowe w zjednoczonej Europie”. Następnie Pedro Martinho i Stefan Golonka (były wieloletni Prezes Zarządu Kraft Foods Polska) w formie ciekawych prelekcji omówili rozwój branż FMCG i HoReCa w minionym dwudziestoleciu w Polsce. Potem dokonano wręczenia prestiżowych statuetek Hermesów „Poradnika Handlowca” i „Poradnika Restauratora”. Najpierw wyróżnienia z rąk Prezesa Wydawnictwa, Wiesława Generalczyka i Redaktora Naczelnego „Poradnika Handlowca”, Jacka Ratajczaka odebrali najlepsi handlowcy, a w dalszej kolejności uhonorowano przedstawicieli środowiska gastronomicznego.
Od lat statuetki „Hermesa” przyznawane są wyłącznie firmom dystrybucyjnym, detalicznym, niezależnym właścicielom sklepów oraz w ostatnich latach osobom, które wywarły istotny wpływ na rozwój branży. W tym roku Kapituła Hermesów w składzie: Maria Andrzej Faliński – Dyrektor Generalny POHiD, Tadeusz Zagórski – Prezes Zarządu NRZHiU oraz Jacek Ratajczak – Redaktor Naczelny „Poradnika Handlowca” przyznała nagrody w następujących kategoriach:
1. Kategoria: SIECI WIELKOPOWIERZCHNIOWE
Auchan Polska Sp. z o.o.
Odbiór nagrody: Dorota Patejko, Dyrektor ds. Komunikacji Auchan Polska Sp. z o.o.
2. Kategoria: SIECI FRANCZYZOWE
sieć sklepów Groszek
Odbiór nagrody: Pedro Martinho, Członek Zarządu Eurocash S.A., Prezes Zarządu Tradis Sp. z o.o.
3. Kategoria: SIECI SUPERMARKETOWE
Dino Polska S.A.
Odbiór nagrody: Michał Halwa, Członek Zarządu Dino Polska S.A.
4. Kategoria: DYSTRYBUTOR OGÓLNOPOLSKI
Grupa MPT Sp. z o.o.
Odbiór nagrody: Tomasz Śpiewak, Prezes Zarządu Grupa MPT Sp. z o.o.
5. Kategoria: DYSTRYBUTOR REGIONALNY
Mini-Max
Odbiór nagrody: Mirosław Kubera, Dyrektor Generalny
6. Kategoria: OSOBOWOŚĆ HANDLU
Tomasz Suchański
Odbiór nagrody: Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka
7. Kategoria: WYDARZENIE ROKU
SPAR Polska Sp. z o.o.
Odbiór nagrody: Wojciech Bystroń, Prezes Zarządu SPAR Polska Sp. z o.o.
8. Kategoria: HANDEL DETALICZNY Z TRADYCJAMI
Teresa Kotecka
Odbiór nagrody: Teresa Kotecka
9. Kategoria: HANDEL DETALICZNY Z TRADYCJAMI
Paweł Drygas
Odbiór nagrody: Paweł Drygas
10. Kategoria: HANDEL DETALICZNY Z TRADYCJAMI
Bogdan Zaremba
Odbiór nagrody: Bogdan Zaremba
Jubileusz „Poradnika Handlowca” stał się także okazją do uhonorowania wkładu producentów w rozwój branży FMCG w naszym kraju. W związku z tym Prezes Wydawnictwa Wiesław Generalczyk wręczył specjalne Jubileuszowe Wyróżnienia dla producentów za marki, które 20 lat temu zaufały „Poradnikowi Handlowca” i kontynuują współpracę z tytułem również w 2013 r. Przedstawiciele producentów podziękowali Prezesowi Wydawnictwa za wieloletnią współpracę. Odśpiewano tradycyjne „100 lat”.
– Wyróżnienie jest prestiżowe z dwóch powodów – jest pierwszym takim uhonorowaniem producentów branży FMCG w historii naszego Wydawnictwa. Co więcej, jest podkreśleniem wkładu pracy w rozwój marek i dbałość o stałą dostępność asortymentu w placówkach FMCG w Polsce. Za 5 lat czekają nas kolejne jubileusze Wydawnictwa, podczas których mamy nadzieję, dane będzie nam uhonorować wielu innych producentów, którzy od lat wspierają rozwój branży FMCG, również poprzez współpracę z naszym pismem i przy okazji kolejnego jubileuszu spełnią kryteria wyróżnienia – powiedział Wiesław Generalczyk.
Lista nagrodzonych Jubileuszowym Wyróżnieniem „20 lat z nami w sklepach FMCG”:
- t
- Agros-Nova Sp. z o.o. – za markę soków Fortuna
- Bakoma Sp. z o.o. – za markę jogurtów Bakoma
- Coca Cola HBC Polska Sp. z o.o. – za markę napoju gazowanego Coca-Cola
- CPP Toruń Pacific Sp. z o.o. – za markę płatków Nesquick
- Diageo Polska Sp. z o.o. – za markę wódki Smirnoff
- Ferrero Polska Sp. z o.o. – za markę kremu do smarowania Nutella oraz za markę Kinder Niespodzianka
- Grupa Inco S.A. – za markę płynu do mycia naczyń Ludwik
- Grupa Maspex Wadowice – za markę śmietanki do kawy Cremona
- Hochland Polska Sp. z o.o. – za markę serów topionych w krążkach Hochland
- Hortex Holding S.A. – za markę soków Hortex
- Kompania Piwowarska S.A. – za markę piwa Lech
- Kotanyi Polonia Sp. z o.o. – za markę przypraw Kotanyi
- Lotte Wedel Sp. z o.o. – za markę czekolady E. Wedel
- Mars Polska Sp. z o.o. – za markę karmy dla zwierząt Pedigree
- Mokate Sp. z o.o. – za markę kawy Mokate Cappuccino
- Mondelez Polska S.A.- za markę kawy Jacobs oraz za markę czekolady Milka
- Nestlé Polska S.A. – za markę Nescafé oraz za markę Winiary
- Pepsi-Cola General Bottlers Poland Sp. z o.o. – za markę napoju gazowanego Pepsi oraz za markę napoju gazowanego Mirinda
- Perfetti Van Melle Polska Sp. z o.o. – za markę lizaków Chupa Chups
- Pernod Ricard Polska – za markę wódki Wyborowa
- Prima Poland Sp. z o.o. – za markę kawy Prima Cafe
- PZ Cussons Polska S.A. – za markę proszku do prania E
- Reckitt Benckiser (Poland) S.A. – za markę proszku do prania Bryza
- Storck Sp. z o.o. – za markę gumy rozpuszczalnej Mamba
- Strauss Cafe Poland Sp. z o.o. – za markę kawy MK Cafe
- Tchibo Warszawa Sp. z o.o. – za markę kawy Tchibo
- Unilever Polska Sp. z o.o. – za markę herbaty Lipton oraz za markę Knorr
- Wrigley Poland Sp. z o.o. – za markę gumy do żucia Orbit
- Zakłady Tłuszczowe „Bielmar” Sp. z o.o. – za markę Margaryna Słoneczna
- Zakłady Tłuszczowe „Kruszwica” S.A. – za markę Olej Kujawski
- Zott Polska Sp. z o.o. – za markę jogurtów Zott
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
t
Po części oficjalnej zaproszeni goście udali się na uroczysty bankiet, w trakcie którego miały miejsce nie tylko rozmowy biznesowe, ale nawiązano również wiele nowych znajomości. Atrakcją wieczoru był tort urodzinowy Wydawnictwa, koncert Anny Dereszowskiej oraz zespołu The Managers (zespół menadżerów z branży FMCG, w którym gościnnie zagrał Michał Bobrowski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu „Poradnika Handlowca”). W miłej atmosferze goście spędzili czas do późnych godzin nocnych. Zapraszamy ponownie za rok!
Fotografie: Magdalena Mirowska, Mariusz Szczepankiewicz, Patryk Trzcieliński, Maciej Twardowski, Zbyszko Zalewski