Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, tak jak rok temu zajęło 4. miejsce w rankingu największych przedsiębiorstw Europy Środkowo-Wschodniej TOP 500 CEE, przygotowanym przez grupę Coface i redakcję dziennika „Rzeczpospolita”. Utrzymanie tak wysokiej pozycji możliwe było dzięki przychodom, które wyniosły w 2017 r. ponad 11 mld euro.
– W 2017 r. roczna sprzedaż Biedronki wzrosła o 13,2%, do ponad 11 075 mln euro. Zwiększyliśmy też udział w polskim rynku detalicznym. Było to efektem maksymalnego skoncentrowania się na potrzebach klientów. Mocno postawiliśmy na angażujące promocje i program lojalnościowy. By poprawić klientom komfort zakupów, zmodernizowaliśmy 226 sklepów i otworzyliśmy 121 nowych placówek. Uruchomiliśmy też kolejne,16. centrum dystrybucyjne. W dalszym ciągu inwestowaliśmy we współpracę z polskimi dostawcami, od których w 2017 r. pochodziło aż 92% wszystkich artykułów dostępnych w ofercie Biedronki – skomentował Maciej Łukowski, dyrektor działu zakupów, członek zarządu Jeronimo Martins Polska S.A.
W rankingu po raz kolejny swoją silną pozycję w tej części Europy potwierdziła Polska, będąc liderem regionu zarówno pod względem liczby firm w zestawieniu, jak i skonsolidowanych przychodów. Wśród polskich przedsiębiorstw JMP uplasowało się na pozycji wicelidera.
Tegoroczne zestawienie TOP 500 CEE jest 13. edycją rankingu prezentującego 500 przedsiębiorstw i grup kapitałowych z 12 krajów Europy Środkowo-Wschodniej, które w ubiegłym roku zanotowały największe obroty w ujęciu bezwzględnym.