Jelp już 25 lat na polskim rynku

Aktualności

Jelp już 25 lat na polskim rynku

Pierwsze hipoalergiczne proszki marki JELP, dedykowane alergikom oraz dzieciom od pierwszego dnia życia, pojawiły się na sklepowych półkach ćwierć wieku temu. Segment tego typu produktów, wytwarzanych w trosce o środowisko, był w Polsce mało zagospodarowany. Stąd też pierwsze hipoalergiczne środki piorące sprzedawały się nawet z oryginalnymi, duńskimi, napisami.

W tym czasie w Skandynawii, niezwykle popularne były wszelkie tematy związane z ekologią i tzw. zieloną falą. Korzystając z możliwości, jakie niosło ze sobą otwarcie wolnego rynku w Europie Środkowo-Wschodniej, postanowiliśmy zaszczepić ów trend również w Polsce wprowadzając markę JELP. Aż do połowy lat 90. nie mieliśmy żadnej konkurencji w tym segmencie produktów dla dzieci – wspomina Peter Jorgensen, CEO Brodr. Jorgensen, jedynego dystrybutora produktów JELP w Polsce.

JELP jest produkowany przez Danlind, duńską rodzinną firmę, która od pokoleń jest związana z rynkiem chemii gospodarczej dystrybuując swoje marki na terenie całej Europy. Jednak, gdy 25 lat temu w naszym regionie debiutował JELP, to właśnie w Polsce osiągnął największy sukces.

–  Produkty JELP były pierwszymi detergentami na polskim rynku dedykowanymi alergikom ze szczególnym uwzględnieniem niemowląt i małych dzieci. Problem alergii zaczął się nasilać w Polsce właśnie w latach 90., podobnie jak wcześniej miało to miejsce w krajach rozwiniętych na Zachodzie. Wprowadzenie produktów marki JELP w Polsce powierzyliśmy tylko jednemu podmiotowi odpowiedzialnemu za całość dystrybucji, co ułatwiło wejście na rynek – dodaje Peter Jorgensen, który osobiście czuwał nad launchem. Nie byłoby jednak sukcesu, gdyby nie udana współpraca duńskiej firmy z Dariuszem Aleksandrowiczem, właścicielem polskiego oddziału Brodr. Jorgensen, dystrybutorem m.in. produktów marki JELP.  

Produkty JELP od początku były sprzedawane we współpracy z największymi hurtownikami, a sama sprzedaż zaczęła szybko rosnąć. Dopiero w połowie lat 90. w Polsce pojawiły się międzynarodowe koncerny intensywnie wprowadzając na rynek szeroką gamę art. chemii gospodarczej. – JELP od początku był wysokiej jakości produktem.  25 lat temu zdecydowaliśmy, że nie będziemy konkurować ceną, postawiliśmy na jakość naszych produktów i do dziś jest to nasza największa przewaga konkurencyjna. Obecnie udział JELP w rynku środków do prania odzieży niemowlęcej i dziecięcej wynosi ok. 30 proc. Nadal pozostajemy więc w ścisłej czołówce – dodaje Dariusz Aleksandrowicz, zarządzający polskim oddziałem. Brodr. Jorgensen.