Pierwsze hipoalergiczne proszki marki JELP, dedykowane alergikom oraz dzieciom od pierwszego dnia życia, pojawiły się na sklepowych półkach ćwierć wieku temu. Segment tego typu produktów, wytwarzanych w trosce o środowisko, był w Polsce mało zagospodarowany. Stąd też pierwsze hipoalergiczne środki piorące sprzedawały się nawet z oryginalnymi, duńskimi, napisami.
– W tym czasie w Skandynawii, niezwykle popularne były wszelkie tematy związane z ekologią i tzw. zieloną falą. Korzystając z możliwości, jakie niosło ze sobą otwarcie wolnego rynku w Europie Środkowo-Wschodniej, postanowiliśmy zaszczepić ów trend również w Polsce wprowadzając markę JELP. Aż do połowy lat 90. nie mieliśmy żadnej konkurencji w tym segmencie produktów dla dzieci – wspomina Peter Jorgensen, CEO Brodr. Jorgensen, jedynego dystrybutora produktów JELP w Polsce.
JELP jest produkowany przez Danlind, duńską rodzinną firmę, która od pokoleń jest związana z rynkiem chemii gospodarczej dystrybuując swoje marki na terenie całej Europy. Jednak, gdy 25 lat temu w naszym regionie debiutował JELP, to właśnie w Polsce osiągnął największy sukces.
– Produkty JELP były pierwszymi detergentami na polskim rynku dedykowanymi alergikom ze szczególnym uwzględnieniem niemowląt i małych dzieci. Problem alergii zaczął się nasilać w Polsce właśnie w latach 90., podobnie jak wcześniej miało to miejsce w krajach rozwiniętych na Zachodzie. Wprowadzenie produktów marki JELP w Polsce powierzyliśmy tylko jednemu podmiotowi odpowiedzialnemu za całość dystrybucji, co ułatwiło wejście na rynek – dodaje Peter Jorgensen, który osobiście czuwał nad launchem. Nie byłoby jednak sukcesu, gdyby nie udana współpraca duńskiej firmy z Dariuszem Aleksandrowiczem, właścicielem polskiego oddziału Brodr. Jorgensen, dystrybutorem m.in. produktów marki JELP.
Produkty JELP od początku były sprzedawane we współpracy z największymi hurtownikami, a sama sprzedaż zaczęła szybko rosnąć. Dopiero w połowie lat 90. w Polsce pojawiły się międzynarodowe koncerny intensywnie wprowadzając na rynek szeroką gamę art. chemii gospodarczej. – JELP od początku był wysokiej jakości produktem. 25 lat temu zdecydowaliśmy, że nie będziemy konkurować ceną, postawiliśmy na jakość naszych produktów i do dziś jest to nasza największa przewaga konkurencyjna. Obecnie udział JELP w rynku środków do prania odzieży niemowlęcej i dziecięcej wynosi ok. 30 proc. Nadal pozostajemy więc w ścisłej czołówce – dodaje Dariusz Aleksandrowicz, zarządzający polskim oddziałem. Brodr. Jorgensen.