„Poradnik Handlowca”: Smakowe serki homogenizowane szczególnie chętnie jedzą najmłodsi. Jakie możliwości wykorzystania w codziennej diecie dziecka stwarzają produkty z portfolio OSM w Łowiczu?
Jan Dąbrowski, Prezes Zarządu: To prawda, serki homogenizowane – zwłaszcza smakowe – najchętniej jedzą dzieci. Dla nich Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu stworzyła w swoim portfolio produkt-nowość – serek homogenizowany waniliowy i truskawkowy ŁOWITEK 90 g oraz SEREK O SMAKU WANILIOWYM 350 g w opakowaniu rodzinnym – ekonomicznym, które można wykorzystać w codziennej diecie naszego dziecka. Serek ŁOWITEK ma delikatny i aksamitny smak, doskonale sprawdzi się jako smaczna i zdrowa przekąska. Został wyprodukowany z najwyższej jakości składników naturalnych (nie zawiera barwników i konserwantów), co bardzo pozytywnie wpływa na dietę dziecka. Natomiast SEREK O SMAKU WANILIOWYM 350 g będzie superdodatkiem do przygotowania takich potraw, jak: naleśniki, placuszki, racuchy, kanapki, można go też wykorzystać jako składnik do kremów, np. do torcików, ciasteczek. Na bazie tych produktów przygotujemy naszym dzieciom nie tylko ulubione posiłki, ale wprowadzimy dietę bogatą w białko, wapń, fosfor, witaminy A, B, C, D niezbędne do prawidłowego rozwoju naszych najmłodszych konsumentów. Dieta naszego dziecka będzie teraz opierać się na zasadzie „połączyć przyjemne z pożytecznym”.
„Poradnik Handlowca”: Które mleka na przykładzie waszej oferty mają obecnie najwyższe notowania u polskich konsumentów?
Jan Dąbrowski, Prezes Zarządu: Systematycznie mleko świeże cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród klientów. Doceniają oni jego zalety zdrowotne, gdyż jest ono źródłem białka, potrzebnych organizmowi witamin, a przede wszystkim wapnia, niezbędnego budulca kości i zębów. Z tego powodu powinny je pić dzieci, polecane jest też osobom zagrożonym osteoporozą. Aby jednak mleko zachowało jak najwięcej swoich właściwości i składników odżywczych, powinno być jak najmniej przetworzone, naturalne, czyli świeże. Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu w swojej ofercie sprzedażowej proponuje mleka świeże, mleka UHT i smakowe. Są to produkty o różnej zawartości tłuszczu (0,5%, 1,5%, 2%, 3,2%, 3,5%), gramaturze (0,25 l, 0,5 l, 1 l) i smaku (waniliowe, czekoladowe, truskawkowe).
Widzimy, że wzrasta zainteresowanie mlekiem łowickim świeżym 2% i 3,2% w opakowaniu 1 l i w 0,5 l poręcznych, atrakcyjnych butelkach PET z aluminiową platynką pod korkiem, która uszczelnia dodatkowo produkt, oraz w 1 l kartonie 2% i 3,2%. Proponujemy również mleko Opti Fresh 3,2% i 2% w nowoczesnym 1 l kartonie i w zupełnie innej szacie graficznej niż pozostałe mleka świeże i tradycyjne mleko w foli 2% w opakowaniu 1 l.
Mleko świeże zaczyna zdobywać popularność, ponieważ zbliżone jest pod względem składu i wartości odżywczych do mleka surowego, tego prosto od krowy. Zachowuje ono w nienaruszonej formie białka serwatkowe, które wykazują wszechstronne prozdrowotne właściwości, m.in. stymulują układ odpornościowy. Zachęcamy do picia mleka i jego przetworów w każdej postaci. Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej www.mleczarnia.lowicz.pl, gdzie jest więcej informacji o nas i naszych produktach.
„Poradnik Handlowca”: Czy sery żółte konfekcjonowane stają się znaczącą konkurencją dla serów oferowanych w blokach? W jakim kierunku zmierza handel tym asortymentem?
Małgorzata Wysocka, Wiceprezes ds. Handlu i Marketingu: Sery żółte konfekcjonowane już dawno stały się znaczącą konkurencją dla serów oferowanych w blokach w Polsce. Na przełomie ostatnich 15 lat ten segment produktowy kilkakrotnie powiększył swoje udziały. Zakłady produkujące sery musiały odpowiedzieć na zapotrzebowanie handlu. Rozwój ilościowy dyskontów, przez które w Polsce sprzedawana jest duża ilość serów konfekcjonowanych, w których nie ma stoisk wagowych, spowodował duże zapotrzebowanie na sery konfekcjonowane pomimo, że cena kilograma sera konfekcjonowanego będzie zawsze o kilkanaście procent wyższa, niż sera w blokach ze względu na występujące okrawy podczas konfekcji, koszty konfekcjonowania i koszty opakowania. Sery konfekcjonowane są wygodne dla klienta. Są hermetycznie zamknięte, nie trzeba ich szybko zużyć po zakupie tak, jak w przypadku serów w blokach. Oferowane są w różnych kombinacjach gramaturowych i rodzajowych. Plasterki są jednakowe, równo pokrojone, co trudno uzyskać krojąc samemu ser w blokach. Widzimy, jak cały handel zmierza w tym kierunku. Nawet segment HoReCa oczekuje np. serów w plastrach w większych opakowaniach. W krajach, w których przewaga dyskontów nie jest tak duża, sery w blokach będą znajdowały jeszcze nabywców, chociaż i tam widzimy już coraz większe zainteresowanie konfekcją.
Dziękujemy za rozmowę.