Najnowsza analiza Instytutu Badawczego ABR SESTA i firmy Syno Poland wykazała, że aż 91% pełnoletnich Polaków pije piwo. Najwięcej osób sięga po napój z alkoholem – 75%. Bezalkoholowy trunek wybiera tylko 8%, a niskoalkoholową wersję – 9%. Jasne z pianką wskazuje 40%. O ponad połowę mniej zwolenników ma piwo smakowe – 17%. Na trzeciej pozycji jest ciemne – 10%. Pszeniczne, lager i pils odnotowały po 6%.
Od wielu lat jesteśmy w ścisłej czołówce krajów o wysokim spożyciu piwa. W ciągu roku statystyczny konsument wypija go w ilości ok. 100 litrów. Wynika to z faktu, że ten produkt jest u nas łatwo dostępny. Konsument ma do wyboru ogromną paletę wariantów tego produktu na krajowym rynku. Co warto podkreślić, w ostatnich latach wyraźnie wzrosła sprzedaż piwnych specjalności. Nowe rodzaje i gatunki, jakich wcześniej w ogóle nie było w sklepach, teraz wręcz wysypują się z półek do koszyków klientów, spragnionych oryginalnych smaków i aromatów.