Jaki będzie 2020 r. na rynku powierzchni handlowej?

Aktualności

Jaki będzie 2020 r. na rynku powierzchni handlowej?

Stopniowe nasycanie się polskiego rynku tradycyjnymi formatami będzie zachęcać w 2020 r. deweloperów do poszukiwania alternatywnych inwestycji (np. projektów mixed-use, typu convenience czy małych parków handlowych) oraz nowych lokalizacji (m.in. coraz mniejszych miast, nawet poniżej 50.000 mieszkańców). W rezultacie przełoży się to na wzrost zainteresowania gruntami oraz nieruchomościami zabudowanymi do przebudowy i zmiany funkcji w takich lokalizacjach – analizują eksperci Knight Frank.

Niepewność związana z ewentualną reaktywacją podatku handlowego w połowie 2020 roku może tymczasowo spowolnić procesy ekspansji dużych sieci handlowych, co może mieć negatywny wpływ na wskaźnik pustostanów.

Rozbudowy i modernizacje starszych centrów handlowych będą stanowiły istotną część nowej podaży. Jednoczesna rekomercjalizacja pomoże dostosować ofertę obiektów do zmieniających się wymagań i zwyczajów zakupowych konsumentów.

Na rynku inwestycyjnym aktywne będą podmioty poszukujące portfeli obiektów handlowych typu convenience, ze względu na pozytywne prognozy rozwoju tego segmentu, oraz centrów handlowych o wiodącej pozycji w regionie.

Źródło: „2019 Review & 2020 Outlook” Knight Frank