Jak wyglądała odwiedzalność centrów handlowych w pierwszej połowie wakacji?

Detal/Hurt

Jak wyglądała odwiedzalność centrów handlowych w pierwszej połowie wakacji?

05 sierpnia 2020

Wraz z końcem lipca, zakończyła się również pierwsza połowa wakacji. To dobry czas na podsumowanie okresu letnich urlopów, które w tym roku są nieco inne, bo upływają pod znakiem pandemii koronawirusa. O tym, jak chętnie Polacy odwiedzali centra handlowe w ostatnim miesiącu informuje Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH), która rozpoczęła także kampanię społeczną „Bezpieczeństwo-Kupuję to!” i jednocześnie zachęca do odpowiedzialnego zachowania w galeriach handlowych.

Pierwsze cztery tygodnie wakacji pokazały, że galerie znów zaczynają tętnić życiem. Odwiedzalność obiektów handlowych w tym okresie, w dni handlowe, w zależności od dnia, była jedynie o 13-22% niższa od wyników sprzed roku. Zaraz po szerszym otwarciu galerii wyniki odwiedzalności były dużo gorsze, dane PRCH wskazywały 53-68% wartości ubiegłorocznych w analogicznym okresie 2019 roku.

Wzrost liczby klientów pokazuje, że dostrzegają oni działania centrów handlowych na rzecz poprawy bezpieczeństwa w obiektach. Polska Rada Centrów Handlowych przeprowadziła ankietę wśród zarządców i właścicieli 161 centrów i parków handlowych, której wyniki pokazują, że wszystkie obiekty dostosowano do nowych wymogów sanitarnych. Co więcej, ponad połowa badanych (55%) zadeklarowała, że w obiektach wprowadzono dodatkowe środki bezpieczeństwa.

opr. red.