Jak wynika z badania przeprowadzonego przez GfK wartość koszyka zakupowego FMCG przeciętnego polskiego gospodarstwa domowego wynosi w skali roku niemal 11,4 tys. zł. W ujęciu rocznym oznacza to wzrost o 1,3%.
W analizowanym okresie (09.2016-08.2017) przeciętne gospodarstwo domowe dokonało średnio 406 aktów zakupowych (o 22 akty mniej niż w analogicznym okresie rok wstecz), wydając w trakcie pojedynczej wizyty w sklepie średnio 26 zł na produkty spożywcze (o 2 zł więcej), niemal 19 zł na kosmetyki i prawie 11 zł na produkty do domu.
Wydatki pojedynczego gospodarstwa domowego na produkty spożywcze stanowiły niemal 86% wszystkich wydatków na FMCG. Największy udział w zakupach kategorii miały wydatki na mięso i ryby, nabiał oraz na owoce i warzywa. Jednej trzeciej zakupów produktów spożywczych dokonano w sklepach handlu tradycyjnego, gdzie również kupowano najczęściej.
Największą część domowego budżetu na produkty kosmetyczne przeznaczono na artykuły higieny osobistej, kosmetyki dla dzieci oraz środki ochrony skóry. Produkty z kategorii kosmetyków były najczęściej kupowane w drogeriach i tam również najwięcej na nie wydawano.
W przypadku produktów kupowanych do domu, w analizowanym okresie przeciętne gospodarstwo domowe wydało na nie około 835 zł. Najwięcej pieniędzy przeznaczono na artykuły dla zwierząt oraz chemię gospodarczą. Niemal jedną trzecią wydatków na kategorię zrealizowano w dyskontach.
Foto:pixabay