Jak urządzić home office?

Aktualności

Jak urządzić home office?

28 października 2022

Ostatnia pandemia zmieniła wiele na rynku pracy. Wielu pracowników  – także tych z branży FMCG – przeszło na tryb pracy zdalnej i część z nich już nie wróciła do firmowego biura. Jak urządzić home office, by sprzyjało efektywnej pracy? Podpowiadamy!

Praca zdalna ma wielu zwolenników. Nic dziwnego – pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze na dojazdy do biura i jest po prostu wygodna. Przedstawiciele handlowi czy managerowie zazwyczaj są rozliczani za efekty swojej pracy, a nie ilość godzin spędzonych w biurze. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, by odłożyli swoje identyfikatory do szuflad i wykonywali zadania z domu. Warto rzemyśleć organizację domowej przestrzeni biurowej, by sprzyjała skupieniu i efektywnej pracy.

Zadbaj o odpowiednie oświetlenie

Najlepiej, by biurko, przy którym pracujesz, stało w pobliżu okna. Zapewnisz sobie w ten sposób dostęp do światła słonecznego. Ważne jest również, by biurko ustawić bokiem do okna. Dzięki temu słońce nie będzie świeciło Ci w monitor.

W okresie jesienno-zimowym, kiedy dni stają się krótsze, przydadzą się lampki biurowe. Model o regulowanym ramieniu pozwoli Ci ustawić optymalną odległość źródła światła od biurka. Powinna ona wynosić od 35 do 50 cm.

Ergonomia to podstawa

Dopasuj biurko do swojego wzrostu, a Twój kręgosłup Ci podziękuje. Osoby mające ok. 170 cm wzrostu powinny pracować przy biurku o wysokości 72-75 cm, wyższym zaś poleca się mebel o wysokości 80-85 cm. Optymalne wymiary blatu wynoszą od 120-160 cm szerokości do 70-80 cm głębokości. Oczywiście wszystko zależy od tego, ile miejsca potrzebujesz. Jednym wystarcza niewielka powierzchnia na laptopa, notatnik i kubek z kawą. Inni potrzebują dużego biurka, które pomieści komputer, drukarkę i stos papierów.

Równie ważne jest wygodne biurowe krzesło. Siedzenie godzinami na kanapie czy zwykłym domowym krześle poskutkuje bólami pleców. Model o regulowanej wysokości pozwoli dostosować krzesło do wysokości biurka. Siedząc przy biurku, powinieneś mieć proste plecy, ręce oparte o blat, a stopy o podłogę, przy kolanach zgiętych w kąt prosty. Wówczas możesz mieć pewność, że krzesło jest dobrze ustawione.

Wydzielenie strefy do pracy

Jeśli możesz zaaranżować jeden z pokoi na gabinet, to świetnie. Wszystkie potrzebne do pracy akcesoria i dokumenty będziesz mieć w jednym miejscu. Ponadto możesz zamknąć drzwi i poświęcić się pracy. Nie będzie Cię kusił ekspres do kawy ani wygodna kanapa.

Nie każdy może sobie pozwolić jednak na wydzielenie osobnego pokoju do pracy. Najczęściej domowe biuro urządza się w pomieszczeniu, które pełni też inne funkcje, np. sypialni czy salonie. Miejsce do pracy warto wydzielić chociażby symbolicznie, np. poprzez położenie niewielkiego dywanu czy ustawienie regału w taki sposób, by oddzielał biurko od reszty pomieszczenia.

Przydatne akcesoria

Organizery na drobiazgi lub przybory do pisania pomogą utrzymać porządek na biurku, który z kolei sprzyja skupieniu. Jeśli pracujesz z ważnymi dokumentami, a w domu masz małe dzieci, warto pomyśleć o zamykanej szufladzie. Lubisz mieć wszystkie notatki na wierzchu? Zamocuj na ścianie tablicę korkową lub magnetyczną. Dzięki niej nic nie umknie Twojej uwadze.

*artykuł zewnętrzny*