Jak technologia pomaga sklepom?

Aktualności

Jak technologia pomaga sklepom?

Ostatnie zmiany w sektorze zakupów spowodowały, że konsumentom oferuje się szybką i tanią dostawę, spersonalizowane i nieoczekiwane korzyści w ramach usług subskrypcyjnych, łatwość automatycznego uzupełniania zapasów zużywających się produktów oraz możliwość prostej synchronizacji danych z inteligentnymi sprzętami domowymi. O tym, jak rozwój technologii może pomóc detalistom, można przeczytać w raporcie „Globalne trendy na rynku żywności i napojów w 2018 r.” przygotowanym przez Mintel.

Rozwój technologii sprawia, że zakupy stają się coraz łatwiejsze — rozpoczyna się więc nowa epoka promocji i produktów kierowanych do konkretnych osób. Powszechność sterowanych głosem, inteligentnych urządzeń domowych ułatwi dodawanie nowych pozycji do list zakupów.

Oprócz wygody, technologia będzie oferować nowe możliwości formułowania spersonalizowanych zaleceń dotyczących produktów oraz prowadzenia kampanii promocyjnych skierowanych do indywidualnych odbiorców.

Łącząc opinie klientów na temat zakupów z informacjami o ich innych działaniach online, producenci i sieci handlowe mogą kierować swoją ofertę do konkretnych osób, bazując na ich nawykach i preferencjach odnoszących się do zakupów — zarówno stacjonarnych, jak i internetowych.

Personalizacja możliwa dzięki nowym technologiom może przyciągnąć więcej klientów do tradycyjnych sklepów. Troje na dziesięcioro Brazylijczyków uważa na przykład za atrakcyjne programy lojalnościowe, w których można zdobywać spersonalizowane, dostosowane do zainteresowań nagrody. Brazylijska sieć supermarketów, Grupo Pão de Açúcar, wprowadziła aplikację o nazwie Meu Desconto („Mój rabat”), oferującą uczestnikom firmowego programu lojalnościowego zindywidualizowane promocje produktów różnych marek. Firma planuje rozbudować aplikację o mapy sklepów i „wirtualne kolejki” pozwalające konsumentom zarezerwować dokładny czas podejścia do kasy.

Aplikacje sieci detalicznych można wykorzystać, aby uprościć konsumentom wybór towarów w sklepie, a więc przyspieszyć i ułatwić zakupy. Możliwość wykorzystania takich informacji przemawia do 39 proc. Kanadyjczyków robiących zakupy spożywcze, którzy zgadzają się, że żywność w supermarketach powinna być układana według okazji, dla jakich przygotowuje się dany posiłek. Producenci i detaliści mogą też oferować klientom propozycje przepisów uzupełniających listy zakupów: 36 proc. Amerykanów deklaruje, że planowanie posiłków zajmuje im więcej czasu i energii, niż chcieliby temu poświęcać.

Foto: shutterstock.com